چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1108169
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
محلات

حوزه/ مشاور خانواده گفت: طلاب باید برای خود برنامه تهذیب نفس داشته باشند، زیرا در صورت نبود برنامه‌ای برای اصلاح روح و نفس، فرد از ادامه مسیر طلبگی خسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان محلات مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳ امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه در این مدرسه برگزار شد.

خانم فاطمه سادات موسوی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) محلات ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی جدید و خیر مقدم به طلاب جدید الورود، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: اگر خدای متعال خیری را برای بنده‌اش بخواهد او را متفکر در دین قرار می‌دهد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) یادآور شد: در این روایت آمده است، کسی که علم را یاد بگیرد و به آن عمل کند و آن را برای رضای خدا به دیگران یاد دهد، یعنی با انتشار آن زکات علمش را بپردازد، فرشتگان به هم می‌گویند این فرد برای خدا یاد گرفت، برای خدا عمل کرد و برای خدا یاد داد.

وی افزود: باید در طول عمر خود به دنبال فراگیری علم باشیم.

در ادامه مراسم آقای صالحی مشاور خانواده در محلات، خاطرنشان کرد: طلاب باید برای خود برنامه تهذیب نفس داشته باشند، زیرا در صورت نبود برنامه‌ای برای اصلاح روح و نفس، فرد از ادامه مسیر طلبگی خسته خواهد شد.

وی یادآور شد: محل معنویت قلب انسان است نه ذهن، شما به عنوان طلبه چند سال درس می‌خوانید، درس‌ها وارد ذهن شما شده ولی با ذهن نمی‌توانید وارد قلب دیگران شوید.

صالحی اظهار کرد: سرمایه همه انسان‌ها قلب آنهاست و در این رابطه خداوند متعال می‌فرماید: قلب شما را برای خودم آفریدم و می‌خواهم در قلب شما سکونت داشته باشم.

این مشاور خانواده گفت: هرکسی از خدا جدا شد، در دستگاه خلقت نامحرم می‌شود چرا که دل فقط جای خداست.

وی خاطرنشان کرد: برای تربیت نفس باید برنامه داشته باشیم، از خود بپرسیم برای چه به حوزه آمده‌ایم و انگیزه ما از آمدن به حوزه چه بوده است؟

صالحی تصریح کرد: درس خواندن در حوزه شرط لازم است، اما کافی نیست و در کنار درس باید برنامه‌های معنوی نیز داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم هدایایی نیز به رسم یادبود به طلاب جدید الورود اهدا شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha