شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1108276
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
عمومهدی

حوزه / جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اصفهان، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز ۲۹ شهریور با دیدار رهبرمعظم انقلاب با یادگاران دفاع مقدس آغاز و همچنین برنامه شاخص این هفته، افتتاحیه کنگره شهدای استان اصفهان در گلستان شهدای اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار مرتضی عمومهدی جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان پرداخت و اظهار داشت: حدود ۴۳ سال از آغاز دفاع مقدس می‌گذرد، اما دفاع هم چنان ادامه دارد و مقاومت مردم ایران در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن تمام نشده و شاهد این هستیم که با وجود جنگ ترکیبی و فشارهای دشمن در موضوعات مختلف، مردم ما هم چنان در حال ایستادگی می‌باشند.

وی افزود: با توجه به این که امسال پس از شروع فتنه ترکیبی - شناختی دشمن، هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و دشمن طمع‌ها و توطئه‌های فراوانی برای مردم داشت و از سه ماه گذشته فشارهای تبلیغی را علیه مردم شروع کرد تا اتفاقاتی را رقم بزند، اما با این حال شاهد بودیم که امسال با شور و نشاط ویژه‌تر و بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌های هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه با بیان جدیدترین آمار تعداد شهدای استان، گفت: بنیاد شهید استان اصفهان به‌مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان اصفهان، تعداد شهدای استان را نزدیک به ۲۵ هزار شهید اعلام کرده که برای این شهدا کدملی صادر شده است.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های هفته مقدس، شروع برنامه‌های این هفته را با پیش برنامه‌هایی عنوان کرد و یادآور شد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با پیش برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که برنامه شاخص آن از روز ۲۹ شهریور با دیدار رهبرمعظم انقلاب با یادگاران دفاع مقدس در سراسر کشور آغاز می‌شود و تعدادی از یادگاران دوران دفاع مقدس استان اصفهان در برنامه مرکزی که در تهران برگزار می‌شود نیز حضور می‌یابند و در سراسر کشور نیز این دیدار به صورت ویدئو کنفرانس پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: هم زمان با این برنامه، جلسه بصیرتی و تحلیلی دفاع مقدس با حضور سرلشکر صفوی برگزار می‌شود، هم چنین برنامه صبحگاه مشترک و یادواره شهدای کارخانه ذوب آهن با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار نقدی برگزار خواهد شد.

سردار عمو مهدی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس را اجرای یادواره شهدا در شب جمعه توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و طرح ویژه‌ای با عنوان برنامه جشن رضویون بیان کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور رژه با محوریت سپاه پاسداران در روز ۳۱ شهریور برگزار می‌شود و نیروهای مسلح آخرین تجهیزات و محصولاتی که در داخل تولید شده را به نمایش می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه زنگ مقاومت در مدارس با حضور روایان دفاع مقدس و هم چنین مراسم بیعت و تجدید عهد سربازی با امام زمان(عج) در روز ۳ مهر در تمام رده‌های نیروهای مسلح استان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از دیگر برنامه‌های شاخص گرامیداشت هفته دفاع مقدس را سرکشی از ۱۰ هزار خانواده شهید در سراسر استان و دیدار با جانبازان بالای ۷۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: برنامه غبارروبی و عطر افشانی از گلزار شهدا روز ۶ مهر با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و مسئولان و مردم شهید پرور استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه شاخص این هفته، افتتاحیه کنگره شهدای استان اصفهان در گلستان شهدای اصفهان است که با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین همراه است و در کنار این برنامه ویژه برنامه حضور جوانان و نوجوانان جهت تجدید بیعت با شهدا و شرکت در برنامه افتتاحیه کنگره شهدا را خواهیم داشت.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، همچنین از توزیع ۸ هزار و صد بسته معیشتی در بین اقشار محروم و توزیع ۲ هزار و پانصد بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند خبرداد و اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته اجرای نمایش‌های ترکیبی دفاع مقدس با بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در تعدادی از شهرستان‌ها است و هم چنین رزمایش حضرت محمد رسول الله(ص) که توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج استان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره‌های بومی، محلی و ورزشی در بین عشایر با محوریت امیدآفرینی و نشاط در این هفته پیش بینی شده و علاوه بر آن اجرای طرح خادم با نقش آفرینی بسیج اقشار در محله‌های استان که شامل برپایی میزهای خدمت جهادی با حضور مسئولین در بین مردم است و ۹۴۳ میز عمومی و ۳۱۸ میز تخصصی در نمازجمعه‌ها، نقاط گردشگری و پرتردد استان و مساجد محله‌ها برپا می‌شود.

سردار عمومهدی اضافه کرد: ارائه ویزیت رایگان در مساجد توسط بسیج جامعه پزشکی با اعزام ۵۰ گروه جهادی به محله‌های محروم و هم چنین حضور در ۱۰۰ کارخانه و کارگاه نیمه راکد جهت عارضه‌یابی و بررسی مشکلات آنها توسط بسیج مهندسین صنعت و بسیج کارگری، از دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha