چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
افتتاحیه آغاز شروع سال تحصیلی در مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش

افتتاحیه سال تحصیلی همزمان باکارگاه خانواده، رسانه، فضای مجازی و محصولات فرهنگی در مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، افتتاحیه آغاز سال تحصیلی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین امام امروز در مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش برگزار شد.

این مراسم همزمان با کارگاه خانواده، رسانه، فضای مجازی و محصولات فرهنگی با حضور حجت الاسلام محمد کهوند پژوهشگر رسانه و فضای مجازی در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، حجت الاسلام والمسلمین امام، موسس مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، طلاب جدید الورود را مورد خطاب قرار داد و گفت: پا گذاشتن در خانه امام زمان (عج) توفیقی که نصیب شما شده که در وهله اول هم ما باید شکر گذار باشیم و هم شما؛ چرا که خدا ما را با عنوان خدمتگزار دین و نه در مسیر دیگری انتخاب کرد و این سعادت و توفیق بزرگی برای ما طلاب است.

وی ادامه داد: یک وقت انسان می خواهد زندگی کند و کسب و کاری داشته باشد و در فکر انتخاب شغل است؛ لذا یک تحصیلاتی فراهم می کند، یک مقدماتی شکل می گیرد که در نهایت کاری پیدا کند. روش طلبگی اصلا و ابدا این نیست.

موسس مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش با اشاره به کلام رهبرمعظم انقلاب بیان کرد: آنچه برای طلاب مهم و وظیفه به شمار می رود تحصیل و کسب معارف الهی و دینی است و بعد باید خود را در جامعه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین امام گفت: با توجه به آیه مبارکه ۴ سوره ابراهیم خداوند متعال می فرمایند: «وَ مَا أَرسَلنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَومِهِۦ لِیُبَیِّنَ لَهُم...»؛ و ما هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم تا [پیام خدا را] برای آنان به روشنی بیان کند. طلاب باید به جهاد تبیین آن هم به زبان روز به پاسخگویی مسائل بپردازند.

وی افزود: گرچه در راستای طلبگی مشکلاتی از قبیل خانوادگی، فرهنگی، سیاسی ممکن است پیش آید، ولی آنچه که مهم است ایستادگی، مقاومت و نیز تسلیم در برابر دستورات خداوند متعال است.

موسس مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش با اشاره به حدیث امام علی (ع) که می فرمایند: «مُعَلِّمُ نَفسِهِ و مُؤدِّبُها أحَقُّ بالإجلالِ من مُعَلِّمِ النّاسِ و مُؤدِّبِهِم» به مسأله مهم خودسازی و نقش مهم طلاب در این زمینه پرداخت و گفت: هر کس که خود را در مقام پیشوایی مردم قرار دهد باید پیش از تعلیم دیگران به تعلیم نفس و تربیت و تهذیب خود بپردازد.

در ادامه برنامه، کارگاه خانواده، رسانه، فضای مجازی و محصولات فرهنگی در دو نوبت صبح و عصر به مدت ۸ ساعت و با حضور ۶۰ نفر از طلاب برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha