یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر بر تدوین نظام مسائل شهرستان دشتی تاکید کرد و گفت: تدوین نظام مسائل اولین نکته است که باید توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عصر امروز در جلسه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی اظهار داشت: شهرستان دشتی در تاریخ جنوب ایران و در منطقه خلیج فارس و حتی در جغرافیای فرهنگی و مقاومتی جهان نقش برجسته‌ای دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: شهرستان دشتی در عرصه فرهنگی مرکز تلقی، فهم و توسعه و تبلیغ فرهنگ اسلامی در استان بوشهر بود و شعاع این نور به جنوب ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها رسیده است و این به خاطر حضور علمای بزرگ که حوزه های علمیه را ایجاد کردند و مردم نیز در این شهرستان حمایت کردند.

وی بیان کرد: در شهرستان دشتی در عرصه فقاهت و حوزه تحصیلات معارف دین شخصیت های تراز اولی حضور داشتند. دشتی منطقه بسیار نورانی و پر از نعمت است به همین جهت مدینه السادات جنوب ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: در عرصه علوم و معارف و فناوری بسیاری از دانشمندان هسته‌ای ما از این شهرستان هستند.

امام جمعه بوشهر پیشنهاد برگزاری همایش دشتی شناسی در ابعاد مختلف را مطرح کرد و گفت: برگزاری این همایش سبب می شود که بدانیم وارث چه سرزمینی و چه تاریخی هستیم و این منطقه چه فرصت ها ساخته و چه عظمتی در ذات خود دارد که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: باید شناسنامه و ریشه خود را بشناسیم تا بدانیم هویت ما چه هویتی است.

وی با بیان اینکه سند توسعه و پیشرفت شهرستان دشتی ۱۰ سال پیش گفته شد اظهار داشت: باید با برنامه و موثر کار کرد و بر اساس نقشه پیش رفت.

امام جمعه بوشهر گفت: پیشرفت هایی که در شهرستان دشتی شده بسیار ارزشمند است.

‌حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با پرداختن به مسأله فرهنگ ابراز داشت: فرهنگ به معنای ساختار سبک زندگی در تمامی ابعاد است و فرهنگ عمومی یعنی یک فرهنگ پایه در گسترده جغرافیای همه مردم است و علاوه بر این یک فرهنگ اختصاصی داریم.

وی بر تدوین نظام مسائل شهرستان تاکید کرد و گفت: تدوین نظام مسائل شهرستان اولین نکته است که باید توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان انجام شود و بهترین افرادی که می توانند نظام مسائل شهرستان را تدوین کنند اعضای شورای فرهنگ عمومی هستند.

وی با بیان اینکه درگیر تهاجم فرهنگی هستیم و این تهاجم به صورت پنهانی است تصریح کرد: شهرستان دشتی در طول تاریخ همیشه در صدر رشد فرهنگی و حفاظت فرهنگی بوده و دشمن روی اینجا بیشتر تمرکز می کند.

وی افزود: در مرحله دوم بعد تدوین نظام مسائل، تنظیم سیاست راهبردی حل این مسائل منطبق بر موازین علمی و فرهنگ بومی است. در همین راستا کارگروهی برای آن تدوین شود و مرحله سوم نیز اجرای این راه حل ها و سپس ایجاد هیئت رصد و پایش آمار است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه بدون کار دانش بنیان و علمی چیزی حل نمی شود گفت: شورای فرهنگ عمومی باید مصونیت فرهنگی در شهرستان ایجاد و فرهنگ عمومی اسلامی ایرانی را در شهرستان نهادینه کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به دشمنی دشمنان با ایران اسلامی گفت: دشمن می داند که نمی تواند با ایران برخورد و یا آن را دچار بحران کرد بلکه باید با ایران کنار آمد و الان می بینید که بسیاری از کشورها در صف ارتباط با کشور قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دولت سیزدهم بسیار به مسائل فرهنگی توجه دارد گفت: مهمترین شورا در یک استان شورای فرهنگ عمومی است خوب است هر ماه یک جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شود.

وی با اشاره به فرصت های شغلی در شهرستان دشتی گفت: در هیچ جای استان به اندازه دشتی فرصت تحول وجود ندارد و این نکته بسیار مهمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha