سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
محمد رضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم

حوزه/ عضو شورای پشتیبانی سواد آموزی استان قم گفت: کلاس های نهضت سواد آموزی محل جمع آوری هدایا و کمک های مردمی برای جبهه ها بود و کاروان هایی شامل هدایا و اقلام تدارکاتی و پشتیبانی برای جبهه ها آماده و تقدیم کردند.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، روحیه آموزش دهندگان امروز را برگرفته از روحیه آموزشیاران حاضر در جبهه ها ذکر کرد که با ایثار و فداکاری در شناسایی وثبت نام و ترغیب و دعوت آنان و آموزش به سواد آموزان مجاهدت و تلاش می کنند. فعال بودن کلاس های نهضت سوادآموزی درسنگرهای هشت سال دفاع مقدس نشانگر تلاش برای پیشرفت واستقلال فرهنگی کشور و ازدستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می باشد.

وی اظهار کرد: آموزشیاران نهضت سواد آموزی پا به پای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و در موقعیت ها و سنگرها ی آنان به فعالیت های آموزشی و سوادآموزی می پرداختند.

معاون سواد آموزی قم گفت: درشهرها ی پشت جبهه سواد آموزان با حضور در کلاس های نهضت سواد آموزی با این که در بسیاری از مناطق زیر تهاجمات و بمباران هوایی و موشک های عراقی و حامیانش بودند بیمی از خود نشان نمی دادند و آموزشیاران از هیچ کوشش و همتی در آموزش به بی سوادان دریغ نداشتند.

وی تصریح کرد: کتاب ها و کلاس های نهضت سوادآموزی همراه و همدم رزمندگان اسلام در سنگرهای نورانی آنان بودند. و جهاد علیه دشمنان بعثی عراقی با حمایت بیش از۴۰ کشور دیگر را همراه با جهاد در برابر غول جهل و بی سوادی را افتخار خود می دانستند. و ایمان و توکل برخداوند و توسل به معصومین علیهم السلام و الهام از آیات قرآن کریم را به عنوان اساس دفاع و پیروزی ها یقین داشتند.

حجت الاسلام قاسمی نیا افزود: تعدادی از آموزشیاران؛ سوادآموزان و مسئولان نهضت سواد آموزی در طول هشت سال دفاع از ایثارگران عزیز هستند و دربین شهدای سواد آموزی سراسر کشور تعداد ۵ نفر از این شهیدان با نام های فاطمه حاج بابایی، احمدعلی خانی، محمد علی ملک محمدی ، حمید آوری فرد وسید حسین سعیدی، ازشهدای پر افتخار نهضت سواد آموزی استان قم هستند.

معاون سواد آموزی قم ادامه داد: در راستای حفظ، نگهداشت و نشر آثار و ارزش ها و برکات مقاومت، سلحشوری ها و پیروزی های رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل، درکتب درسی و محتوای آموزشی دوره های انتقال، تحکیم و سوادآموزی و طرح خواندن با خانواده و حلقه های کتاب و کتاب خوانی، به موضوعات و مفاهیم هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است و دروسی مانند:پایداری و مقاومت، شمع محفل بشریت، جهاد؛ دفاع مقدس؛ بسیج، مردان بی ادعا، شهرداران شهید آسمانی، مردان آسمانی و خاطرات دفاع مقدس ازدرس ها ی مرتبط با تبیین ارزش های هشت سال دفاع مقدس ودست آوردهای آن می باشد.

وی گفت: ان شاءالله بتوانیم با شناخت وظایف و انجام صحیح وبه موقع آن ها و با روحیه جهادی و بسیجی با زنده نگهداشت یاد و نام شهیدان عزیز، راه و اهداف آنان را با پیروی از ولایت فقیه و با هوشیاری و صبر و پایداری باوحدت و مقاومت در برابر مشکلات و باخدمات رسانی به مردم ادامه دهیم و در نبرد شناختی موفق و سربلند و پیروز شویم و برای رسیدن به قله پیروزی از نخوت و رخوت و تنبلی و کم کاری و توقف دوری کنیم و با ایمان و امید و نشاط و پشتکار و همت هرچه بیشتر به پیش برویم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha