دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
گرامیداشت هفته دفاع مقدس

حوزه/ استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (س) گرگان گفت: اقتدار، پیشرفت و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مرهون مقاومت، ایثار و پایداری شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده معززشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم طاهره گرزین عصر روز گذشته در نشستی که به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه و پرشکوه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یادآور تجلی ایثار و استقامت رادمردان و شیرزنانی است که در لبیک به فرمان امام و مقتدای خود، مجاهدانه و با آگاهی و درک موقعیت حساس کشور، در راه دفاع از اسلام و آب و خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی کردند.

استاد حوزه تصریح کرد: اقتدار، پیشرفت و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مرهون مقاومت، ایثار و پایداری شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده معززشان است.

خانم گرزین با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری، دوران هشت سال دفاع مقدس را گنجینه تمام نشدنی توصیف کرد و افزود: این تجربه درس آموز دفاع مقدس، سرمشق همیشگی ملت بزرگ ایران و الگوی موفقی در برابر چشمان ملت‌های مسلمان جهان است.

وی به نقش پر اهمیت مادران و همسران رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس زنان شجاع و فداکار دوشادوش مردان به دفاع پرداختند و با خلق حماسه‌های شجاعت و دلاوری دوست و دشمن را متحیر کردند.

استاد حوزه یکی از نقشه‌های دشمن را تضعیف جامعه اسلامی از سوی زنان برشمرد و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس دشمن همواره در صدد بود که از ضعف و شکایت زنان در شهادت عزیرانشان علیه نظام اسلامی و تضعیف روحیه جمعی سوء استفاده کند.

خانم گرزین بینش، بصیرت و آگاهی را لازمه دفاع دانست و تصریح کرد: زنان فهیم ما با دشمن شناسی عمیق و درک جنگ روانی و با هوشیاری و پافشاری بر ارزش‌های دفاع مقدس و حضور مقتدرانه در دو میدان نبرد و پشت خط مقدم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند.

وی با بیان این که رسالت امروز ما بسیار سنگین‌تر است، یادآور شد: اگر دیروز با تهاجم نظامی دشمن روبرو بودیم، امروز با شبیخون فرهنگی او مواجه هستیم و باید با ایمان و توکل بر خدا و تلاش بیشتر در راه شکست دشمن و بالندگی و پیشرفت کشور قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha