یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدارس امین

حوزه / معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: ضعف اعتقادی و عدم ارتباط روحانیت با نسل نوجوان و جوان نشان می‌دهد که باید نقاطی را پوشش دهیم که مخاطبین آن در مساجد و نماز جمعه حضور ندارند.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ همزمان با بازگشایی مدارس به ویژه فعالیت در حوزه نوجوانان، اظهار داشت: در این عرصه از مشکلاتی که وجود دارد عدم ارتباط طیف نوجوان با روحانی و طلبه است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تأثیر مناسب طلاب مدارس طرح امین بر قشر نوجوان، گفت: وجود طلاب در ساختار مدارس از سال‌های گذشته تا کنون، کمک‌های بسیار موثری در کاهش آسیب‌ها در عرصه نوجوانان داشته است.

وی افزود: عدم حضور و نبود ارتباط با روحانی لطمه زننده است و نوجوانی که پدر و مادر آن هیچ ارتباطی با مسجد ندارند، زمانی که طلبه‌ای به مدرسه آنها می‌رود دیدشان نسبت به طلبه تغییر می‌کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان مشکل دیگر در حوزه نوجوانان را ضعف اعتقادی این قشر عنوان کرد و ادامه داد: در مصاحبه و پژوهشی که مرکز مشاوره اسلامی سماح در اصفهان درباره ۴۰۰ نفر از نوجوانانی که در رده سنی ۱۴ تا ۲۰ سال انجام داد که پوشش نامناسبی داشتند، آماری این چنین به دست آمده که در خصوص وضعیت اقتصادی ۷۰درصد از طبقه متوسط، ۲۵ درصد ضعیف و ۵ درصد وضعیت اقتصادی بسیار خوب داشتند.

وی اضافه کرد: ۱۵ درصد نیز فرزند طلاق و ۱۰ درصد تک فرزند بوده، ۵ درصد از اتباع بیگانه و به طور کلی ۹۰ درصد نیز ضعف اعتقادی داشتند.

حجت الاسلام مومنی تأکید کرد: ضعف اعتقادی و عدم ارتباط روحانیت با این نسل نشان می‌دهد که باید نقاطی را پوشش دهیم که مخاطبین آن در مسجد و نماز جمعه حضور ندارند.

وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های مدارس طرح امین اشاره کرد و گفت: درباره مدارس امین نیز بر اساس نظرسنجی که انجام شد، ۹۰ درصد از مدیران آموزش و پرورش از طلاب مدارس امین ابراز رضایت کردند، اکنون در مدارس امین در سه حوزه اجرا، محتوا و فضای مجازی فعالیت می‌شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت تبلیغ، درس «مبلغ یار» را برای پایه چهار و پنج حوزه علمیه اصفهان فعال کرده‌ایم تا طلاب با مسائل تبلیغی بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معلم IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 1
    نه آقا متاسفانه روحانیت در سیاست رفت و خودش را وابسته به قدرت کرد و کارکرد دفاع از مردم را از دست داد به همین خاطر مردم از روحانیت فاصله گرفتند به عنوان یک فرهنگی می گویم حضور روحانی در مدرسه نمی تواند کمکی به مرجعیت از دست رفته روحانیت کند نسل امروز ما به واسطه فضای مجازی دیگر از معلم خود الگو نمی گیرد در کلاس 20 نفره فقط 2 نفرروزه بودند