یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1109484
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
بازگشایی

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: مسلمانی که در زندگی، پیامبر را الگوی خود قرار داده باید طبق حدیث نبوی از زمان تولد تا مرگ به‌دنبال کسب علم و دانش باشد، بنابراین فراغت از علم در فرهنگ مسلمانی ما نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، روز گذشته در همایش بازگشایی مدارس خواهران استان هرمزگان که در سالن آمفی تئاتر سطح ۳ حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با آغاز امامت و ولایت امام عصر (عج) را و تقارن با هفته دفاع مقدس که حاصل هشت سال استقامت، ایستادگی، مقاومت، مجاهدت است را گرامی می‌داریم و این تقارن را برای رشد و برنامه طلبگی و تمدن سازی اسلامی به فال نیک می‌گیریم و ان‌شاءالله زمینه ساز برای ظهور امام زمان باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تبریک انتصاب سرکار خانم عباسی در سمت مدیریت استان، افزود: امیدواریم مدیریت جدید در سربازخانه امام عصر تا آخر مسیر با موفقیت کار خود را پیش ببرد.

فراغت از علم در فرهنگ مسلمانی معنا ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به آیه ۲۱ سوره احزاب «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یَرجُو اللَّهَ»؛ یادآور شد: خداوند در این آیه پیامبر اکرم را الگو و شاخص و نشانه برای بندگان در تطبیق زندگی آنها معرفی کرده و فعل «کان» در این آیه نشان از استمرار الگو بودن پیامبر اکرم(ص) در همه دوره‌ها و تا ابد دارد و با اقتدا به پیامبر در همه زوایای زندگی، از تربیت فرزند، تبلیغ و مردم داری می‌توان ادعا کنیم در مسیر پیامبر حرکت کرده‌ایم.

وی با اشاره به حدیث «اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَّحْدِ» از رسول اکرم (ص)، خاطرنشان کرد: طبق این حدیث، طلب علم زمان ندارد و طلبه باید در هر حال به دنبال کسب علم و دانش باشد.

وی تصریح کرد: مسلمانی که در زندگی، پیامبر را الگو خود قرار داده باید طبق حدیث نبوی از زمان تولد تا مرگ به‌دنبال کسب علم و دانش باشد، بنابراین فراغت از علم در فرهنگ مسلمانی ما نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: طبق آیه « وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ» خداوند بر مستضعفان جهان منت گذاشت و آنها را امام و وارث بر زمین قرار داد، مردم در مقابل نعمت بزرگی چون امام حسین(ع) کافر بودند و خداوند آن را از آنها گرفت، ولی یک نعمت بزرگی همچون امام زمان را بر زمین نگه گذاشت تا با ظهور خود عدالت را در دنیا ایجاد کند و این قطعی است و مسئله‌ای دیگر، اراده خداوند در تحقق وراثت بر وجود مقدمات و اسباب است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم ۲۳ سال سختی‌ها را تحمل کرد ولی فرمود، سوره هود مرا پیر کرد و آن به دلیل وجود آیه «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ»، یعنی حضرت باید پیشرو و در مسیر خود استقامت کند و همراهان خود را به همراه بیاورد و این هنر پیامبر است و برای تحقق این وعده خداوند نیاز به اسباب و علل است.

و تأکید کرد: برای رسیدن به هدف خود همان استقامت و وارث بودن در زمین باید خودمان امام و راهبر در خانواده باشیم و خانواده را نیز در این مسیر با خودمان همراه کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha