یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ب

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تشیع امروز در اوج اقتدار و عزت قرار دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا به قدری قدرتمند شده که اگر دشمنان یکی بزنند، شش تا خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی امروز در مراسم شروع سال تحصیلی جدید حوزه علمیه برادران و خواهران منطقه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهر، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره علمای بزرگ کاشان، اظهار داشت: امیدواریم حوزه‌ علمیه امروز کاشان ادامه دهنده راه این علمای بزرگ باشند و به‌زودی شاهد نویسندگان، مدرسین، مولفین و اهل قلم این دیار در عرصه تبلیغ رسانه‌ای و فرهنگ اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) در جهان باشیم.

وی با بیان اینکه بشارت می‌دهم آینده نزدیک از آن جمهوری اسلامی ایران است، به‌عنوان کسی که سفرهای متعددی را به کشورهای اسلامی و غیراسلامی جهان داشتم بشارت می‌دهم بزودی فرهنگ اهل بیت(ع) جایگزین مکتب‌های نظریه پردازان دنیا خواهد شد.

استاد حوزه علمیه افزود: با توجه به اینکه مردم دنیا از وضعیت موجود خسته شده‌اند و از آنجایی که ما برای جهانیان حرف برای گفتن داریم، بنابراین حوزه‌های علمیه باید در این زمینه به درستی وارد عمل شوند.

وی به گرایش روز افزون جوانان آفریقایی به مکتب تشیع اشاره کرد و با بیان اینکه وجود رهبری و ولایت فقیه نعمت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است و باید قدردان آن بود، اظهار کرد: اگر شیعیان کشورهای سودان و آفریقایی، رهبری مانند رهبر ایران داشتند هیچ موقع نصف کشورشان را از دست نمی‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان اینکه تشیع امروز در اوج اقتدار و عزت قرار دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا به قدری قدرتمند شده که اگر دشمنان یکی بزنند، شش تا خواهند خورد.

وی بابیان اینکه دوران عمامه پراکنی را ۶۰ سال پیش دیده‌ام و این اقدامات چیز جدیدی نیست، اظهار کرد: هر وقت آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از جمهوری اسلامی ایران شکست می‌خورند، به روحانیون و طلاب توهین می‌کنند لذا طلاب و روحانیون از این حربه دشمن نباید بترسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دوران طلبگی و سربازی امام زمان(عج) بزرگترین نعمت الهی است که باید به نحو احسن از بهره برد، گفت: دوران طلبگی دوران بسیار ارزشمندی است که نصیب همه کس نمی‌شود، لذا طلبه‌ها از این فرصت نهایت استفاده را بکنند و نگران دنیا نباشند.

وی بر لزوم حفظ سنت مباحثه در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و یادآور شد: طلاب قبل از مباحثه مطالعه داشته باشند، ضمن اینکه اساتید حوزه هم نباید پیش مطالعه را فراموش کنند.

استاد حوزه علمیه، بر لزوم داشتن اخلاص در عمل و تواضع توسط اساتید نسبت به طلاب تأکید کرد و گفت: اخلاص و تواضع را باید از علمای بزرگ شیعه همچون آیت الله زنجانی یاد گرفت که به‌عنوان یک استاد خودش چای می‌ریخت و از شاگردانش پذیرایی می‌کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha