یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار برگزاری کنگره ای برای روحانیت و علمای شهرستان دشتی شد و گفت: مردم باید بدانند که چه تاریخ و چه ریشه‌ای در این منطقه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شامگاه شنبه در جمع مبلغان شهرستان دشتی اظهار داشت: علمای بزرگی در شهرستان دشتی بودند؛ شخصیت هایی که فخر جهان تشیع همچون سید علی نقی دشتی و مرحوم ابطحی که حق زیادی به گردن این استان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: منطقه دشتی قلب مکتب اهل بیت در استان بوشهر است که هر خونی از فرهنگ دینی به پیکر استان وارد می‌شد از این شهرستان بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دشتی کانون دیانت استان است گفت: هر کدام از بزرگان دشتی دارای شرافت بالایی هستند، ما میراث داران تاریخ پرشکوهی در شهرستان دشتی هستیم و این وظیفه روحانیت را در این منطقه سنگین می کند.

وی بیان داشت: گاهی یک طلبه برای امام زمان(عج) از هر شخصیت تراز اولی که ما فکر می کنیم تراز اول بالاتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه مدیریت ادراکی و اعتقادی جامعه سخت است ابراز داشت: اگر دست به دست هم ندهید کار حل نمی شود.

امام جمعه بوشهر خواستار تدوین سند فرهنگ دینی شهرستان دشتی شد و گفت: لازم است سند فرهنگ دینی منطبق با آداب و رسوم جامع شناسی و روان شناسی شهرستان دشتی تدوین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به پیشرفت حوزه علمیه در استان گفت: سال ۸۹ در کل استان فقط یک مدرسه علمیه در بوشهر و یک مدرسه مربوط به آقای ابطحی در استان بود اما اکنون ۱۸۹ هزار متر مدرسه علمیه در استان ساخته شده است و به ۲۱۰ هزار متر خواهد رسید و همچنین ۹۸ درصد اساتید استان بومی هستند و این از برکت خدا است.

وی با اشاره به طرح اعزام روحانیون به مراکز مهم علمی، اظهار کرد: اعزام روحانیون درجه یک استان به مراکز مهمی همچون کربلا، نجف، حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) و ... مطرح است که جلسات آن برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار تشکیل شورای تبلیغ شهرستان دشتی شد و گفت: در این شورا مشکلات شهرستان بررسی و در راستای حل آن برنامه ریزی شود.

وی بر توجه درس و تحصیل تاکید کرد و گفت: درس نباید فراموش شود و مطالعه خود را داشته و دست به قلم باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی بوشهری همچنین خواستار برگزاری کنگره ای برای روحانیت و علمای شهرستان دشتی شد و گفت: مردم باید بدانند که چه تاریخ و چه ریشه‌ای در این منطقه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha