یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1109579
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
نشست رونمایی کتاب های دفاع مقدس مشهد

حوزه / کتاب من و ۴۰ برادرم اثر مرتضی باشه ازغدی از سری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز در مراسم رونمایی از کتاب «من و ۴۰ برادرم»، ضمن گرامیداشت چهل و سومین هفته دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران و تبریک روز سرباز، اظهار داشت: تمامی شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم زندگی و حرکتشان متاثر از نگاه امام خمینی(ره) بوده است.

وی ادامه داد: شهیدان همواره تأکید بر این مسئله داشته‌اند که جمله امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به نظام آسیبی نرسد» را خط مش خود قرار دهید.

وی با بیان اینکه رسالت مجموعه کتابخانه‌های عمومی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان معرفی آثار فاخر و برگزاری این قبیل برنامه‌ها در راستای تبیین معارف دوران دفاع مقدس است، گفت: تلاش ما بر این بوده تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی موثر در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس از آثار بومی حمایت کرده و نسبت به معرفی، خوانش و نقد و بررسی این آثار اقدامی موثر انجام دهیم تا بتوانیم هر چه بیشتر به معرفی و خوانش این قبیل آثار با محوریت بررسی زوایای مختلف دفاع مقدس بپردازیم، زیرا تأثیرات بسیار موثری در جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام سبزیان افزود: «خاکریز دانایی» شامل ویژه برنامه‌های فرهنگی است که با محوریت اجرای ۸۰۰ برنامه فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و به‌منظور بررسی دوران جنگ از زوایای مختلف در ۱۵۰ باب کتابخانه عمومی سطح استان در حال برگزاری است.

وی تأکید کرد: خوانش این اثر و دیگر آثار حوزه دفاع مقدس علاوه بر آگاهی از بسیاری از ناگفته‌ها و ناشنیده‌ها، باعث آشنایی نسل امروز و آینده ساز کشور با رشادت‌های مردم آن دوران می‌شود.

در ادامه امین رسولی فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: این قبیل آیین‌ها یادآور رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها و دلاوری‌های نسلی است که کاری عظیم انجام دادند.

وی با بیان اینکه در کتاب «من و ۴۰برادرم»، شخصیت شهیدان بسیار زیبا توصیف شده است، یادآور شد: جامعه امروز ما با مسئله جنگ نرم مواجه است که می‌توان گفت بسیار سخت‌تر از جنگ فیزیکی است.

وی اظهار کرد: جنگ شناختی که دشمن علیه کشور ایران به راه انداخته به گفته خود دشمنان، هر ملت دیگری را یکساله از پا می‌انداخت، لذا در این برهه نیازمند برگزاری این قبیل برنامه‌های فرهنگی هستیم.

رسولی تأکید کرد: رهبری می‌فرمایند «دشمن از برنامه‌ریزی دقیق اما ضعیفی برخودار است» و حضور مردم در سالروز گرامیداشت ۲۲ بهمن و اربعین حسینی این مسئله را ثابت کرده است.

وی با بیان اینکه امروز هدف ما باید معرفی صحیح دستاوردهای انقلاب و تبیین معارف دفاع مقدس برای نسل امروز جامعه باشد، خاطرنشان کرد: نوشتن کتاب در حوزه دفاع مقدس موضوعی بسیار مهم است، اما هدایت نسل جوان به مطالعه این قبیل آثار از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است، بنابراین وظیفه امروز ما باید دور نگاه داشتن نسل جوان از ابزار مبارزاتی دشمن، تلفن همراه و حرکت به سوی کتاب و کتابخوانی باشد.

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر اظهار کرد: نویسندگان و راویان دفاع مقدس ابزارهایی موثر در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

در پایان مرتضی باشی ازغدی، نویسنده کتاب «من و ۴۰ برادرم» گفت: این کتاب، روایتگر خاطرات غواصان تخریب والفجر ۵ است، اولویت بنده در این کتاب، شهدا بوده است.

وی در توضیح کتاب اظهار کرد: در واقع این کتاب شامل خاطرات ۴۰ نفر از دوستان و در واقع برادران من در دوران دفاع مقدس است.

باشی ازغدی تصریح کرد: دفاع مقدس زوایای مختلفی همچون حملات شیمیایی، جنگ افزارها و تبعات جنگ دارد، اما نگاه من در این کتاب به حوزه نیروی انسانی دفاع مقدس بوده، این کتاب حاصل دیده‌ها و شنیده‌های بنده به عنوان یک بسیجی در عملیات والفجر ۸، کربلای ۱ و بیت المقدس ۲ در محضر ۴۰ تن از رزمندگان دفاع مقدس است.

نویسنده کتاب «من و ۴۰ برادرم» ضمن بیان خاطراتی از حضور خود در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: خاطرات دوران دفاع مقدس خود را بنویسید و انتشار دهید تا راه شهیدان را همچنان ادامه دهید.

پایان بخش این آیین خوانش بخش‌هایی از کتاب «من و ۴۰برادرم» توسط ماریه رحیمی کارشناس مسئول واحد منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بود.

گفتنی است کتاب «من و ۴۰ برادرم» اثر سیدمرتضی باشی ازغدی توسط انتشارات نوید فتح مشهد در سال ۱۴۰۱ و در ۳۰۰ صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha