یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله جوادی آملی.jpg

حوزه/ یکی از اساتید حوزه به بهانه آغاز دروس عمومی آیت الله العظمی جوادی آملی در یادداشتی آورده است: کجای دنیا می‌توان یافت، استادی در آستان صد سالگی‌اش، هنوز کرسی درس داشته باشد و محاضرات علمی‌اش را حضوری ارائه نمایند! این نقطه تمایز و البته امتیاز ممتاز حوزه‌های شیعی است که بسانش را نمی‌توان در هیچ آکادمی دنیا پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» - حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی در یادداشتی به بهانه آغاز جلسه درس خارج فقه آیت الله العظمی جوادی آملی پس از چهار سال در مسجد اعظم قم، نوشت:

کجای دنیا می‌توان یافت، استادی در آستان صد سالگی‌اش، هنوز کرسی درس داشته باشد و محاضرات علمی‌اش را حضوری ارائه نمایند! این نقطه تمایز و البته امتیاز ممتاز حوزه‌های شیعی است که بسانش را نمی‌توان در هیچ آکادمی دنیا پیدا کرد.

در این ساحت، ما فقط برنده نیستیم که اساسا هیچ کس توان رقیب‌شدگی با ما را ندارد.

یادم هست یک پروفسور خارجی از درس خارج یکی از آیات عظام در ۱۰ سال پیش دیدن کرد، حجم و حضور با شکوه طلاب او را شگفت زده کرد، او بیش از آنکه از محتوا بپرسد که استاد چه می‌گوید؟ از شکل این کلاس‌داری پرسید؟

پرسید: چگونه این همه جمعیت، حضور و غیاب می‌شوند؟ گفتم اینها با عشق می‌آیند نه با تعهد.

تا اینکه نزدیک کرسی استاد شد و محاسن سپید مدرس دروس را که دید، تعجبش افزون‌تر گشت و پرسید: مگر می‌شود در این عمر باز هم تدریس کرد؟

حوزه‌های ما نه فقط در محتوا که حتی در فرم هم شگفتی سازند و جهان را مبهوت می‌کنند، البته اگر دنیا بشناسدش و یا به تعبیر دیگر به دنیا بشناسانیم. همیشه گفتم اینها سرمایه‌های انحصاری حوزه‌های علمیه شیعه است که باید برای دنیا برندش کرد، حوزه‌ طلبه‌اش، فارغ التحصیلی ندارد و استادش، بازنشستگی، اینجا علم را از مهد می‌جویند تا لحد.

چه خوش است در صد سالگی حوزه، این سرمایه‌ها به دنیا معرفی شود، سرمایه شکل در کنار محتوا، سرمایه بی‌نظیر و بی‌رقیب در جهان.

۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha