سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1108718
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
ساوه

حوزه / همایش هویت بومی تمدن اسلامی در سالن شهید آوینی شهرستان ساوه با حضور مدیر کل دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری مرکزی و مسئولین کشوری و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت اندیشه ورز هویت استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، روز گذشته همایش هویت بومی تمدن اسلامی در سالن شهید آوینی شهرستان ساوه با حضور مدیر کل دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری مرکزی و مسئولین کشوری و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت اندیشه ورز هویت استان و مسئولین شهر ساوه برگزار شد.

حاج علی بیگی دبیر اجرایی همایش ملی هویت و پیشرفت در هشتمین پیش نشست این همایش، اظهار داشت: تاکنون ١۴۰ مقاله علمی از سراسر کشور به این همایش که با محوریت استان مرکزی برگزار می‌شود، ارسال شده و در جریان داوری ٣٩ مورد از این مقالات برای سخنرانی و پوستر انتخاب شده است.

برگزاری همایش هویت بومی تمدن اسلامی در ساوه

در ادامه جلسه، مقاله "مفهوم هویت و ارتباط هویت انقلابی و آموزه‌های قرآنی با تأکید بر دیدگاه آیت الله العظمی جوادی آملی" توسط خانم نجیبه کرمی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) ساوه، مقاله "نقش حوزه‌ علمیه خواهران ساوه در ایجاد و ارتقای هویت دینی" توسط خانم سمیه رضاپوریان استاد حوزه علمیه خواهران ساوه، "معرفی شخصیت علماء استان مرکزی" توسط خانم کوهی طلبه فعال فرهنگی و "بررسی مولفه‌های اثرگذار دانشگاهی در بازسازی هویت استان مرکزی" توسط خانم دکتر زهرا قربانی ارایه شد.

در ادامه جلسه دکتر عباسعلی وفایی مدیر دانشگاه علامه طباطبائی نیز در سخنانی با موضوع ﻧﻘﺶ اﺳﺘﺎن ﻣﺮکزی و شهرستان ﺳﺎوه ﺩﺭ شکل گیری ﺗﻤﺪن اسلامی و ﻫﻮﯾﺖ بومی، خاطرنشان کرد: سه عنصر علم، صنعت ظریفه و دین، از عوامل هویت هر کشور است و ایران هر سه عنصر را دارا می‌باشد.

برگزاری همایش هویت بومی تمدن اسلامی در ساوه

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha