چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان و افتتاحیه سال تحصیلی

اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان و افتتاحیه سال تحصیلی با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سرپرست مرکز خدمات حوزه علمیه استان و مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان و افتتاحیه سال تحصیلی با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام موسی پور سرپرست مرکز خدمات حوزه علمیه استان و مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان اظهار داشت: مدارس علمیه خواهران در اقصی نقاط استان، در صف مقدّم فعالیت های آموزشی، تهذیبی قرار دارند و تمام تلاش ها باید برای رشد و کمال عملکرد و توان مدارس علمیه باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان با اشاره به استقبال خوب بانوان برای تحصیل در حوزه علمیه خواهران خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ درصد به ثبت نام کنندگان در مدارس علمیه خواهران افزوده شده است که بیانگر اقبال بیش از پیش دختران استان به فراگیری علوم دینی است.

همچنین حجت الاسلام موسی پور ضمن بیان خدمات قابل ارائه به طلاب و اساتیدِ خواهرِ استان توسط مرکز خدمات حوزه علمیه، عنوان کرد: امید داریم تسهیلات و خدماتی که به خواهران ارائه می شود، بیش از پیش و در خورِ شأن و منزلت خواهران باشد.

در ادامه حجت الاسلام تاجگردون مسئول امور فرهنگی و اجتماعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از سوی نماینده ولی فقیه در استان مورد انتظار است، پیگیری فرمایشات رهبری در خصوص الگوی سوم زن مسلمان است که اهتمام و جدیت مسئولین را می طلبد.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به نقش ارزشمند استاد در تربیت نفوس، گفت: استادِ خوب، چراغ راهی برای دانش آموزان است تا در سر دوراهی ها، مسیر صحیح را انتخاب کنند. مثال استاد مثال کس است که فانوس به دست گرفته و راهِ درست را نشان می دهد.

امام جمعه اهواز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، افزود: تنها جنگی که در آن حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد، هشت سال جنگ تحمیلی بود. در حالی که تمام دنیا دست به دست داده بودن تا با همه تجهیزات، ایران را سرنگون کنند ولی به حول و قوه الهی و رشادتهای مردم ایران، این امر میسر نشد.

در پایان این مراسم از مدارس فعال در برپایی و تبلیغ در مواکب اربعین، برگزیدگان مسابقه توئیت نویسی در موضوع فرزندآوری و جمعیت، حجت الاسلام تابش مؤسس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بندرامام(ره) و خانم شهرستانی مؤسس مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) شادگان برای تأسیس مدرسه دخترانه معارف اسلامی، تقدیر به عمل آمد و معاونت های مدیریت حوزه علمیه خواهران استان ضمن بیان برنامه های سال تحصیلی، پاسخگوی سؤالات مدیران مدارس بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha