شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس گفت: صرف درس خواندن در حوزه کافی نیست، بلکه باید برای کادر سازی و تربیت نیرو برای امام عصر برنامه ریزی داشته باشیم و اینکه در حوزه حضور یافتیم این توفیق الهی بود و امروز هدایت امت در دست حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مهدی عیوض بیگی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: قوم حضرت موسی(ع) فقط بعد از سی روز از حضور حضرت در کوه سینا، گوساله پرست شدند، چرا که ایمان آن‌ها بسیار ضعیف بود اما شیعه بعد از ۱۴۰۰ سال از دوران نبی مکرم اسلام(ص) به برکت انتظار، ظهور و مهدویت نه تنها در ایمان خود ذره‌ای سست نشده، بلکه قوی تر از گذشته هم شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس روایات، ایمان مؤمنین آخرالزمان از مؤمنین زمان پیامبر بیشتر است و در حالی که پیامبر را ندیده اند به حضرت ایمان آورده‌اند و وظایف شرعی‌شان را انجام می‌دهند و جهاد در راه خدا هم کرده‌اند و لذا حضرت امام(ره) فرمودند، این کسانی که امروز هستند، از اصحاب پیغمبر، یا بالاترند یا کمتر نیستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس گفت: شیعه با وجود این که ۱۴۰۰ سال از قیام عاشورا فاصله گرفته، اما ذرّه‌ای از شور و شوقش نسبت به اهل بیت کمتر نشده و تا جایی که باید گفت امروز راهپیمایی که برای اربعین راه می‌افتد در تاریخ بی نظیر است، در عصر ائمه انسان‌هایی بودند، با وجود این که با امام زیسته بودند اما اهل بیت را تنها گذاشتند.

وی تصریح کرد: ملت ایران به تأسی از قیام عاشورا در برابر جهان خواران دست به قیام زد و انقلاب اسلامی را به وجود آورد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز درک جوانان از زمان صدر انقلاب هم بیشتر است و این نشان می‌دهد معرفت و ایمان جوانان ایرانی روز به روز در حال تکمیل شدن است.

حجت الاسلام عیوض بیگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه را برای بروز و ظهور استعداها فراهم کرد و لذا در بستر همین انقلاب افرادی هم چون سردار سلیمانی‌ها رشد کردند، خاطرنشان کرد: سلمان‌ها و ابوذرها در کنار امام علی(ع) تربیت شدند و امروز ولایت فقیه که در امتداد همان امامت است این ظرفیت را به وجود آورده که سردار سلیمانی‌ها تربیت شوند.

وی ادامه داد: همه این ظرفیت‌هایی که امروز در کشور به‌وجود آمده زیر سایه حرکتی بود که از حوزه علمیه قم شروع شد و امام راحل که تحصیل کرده حوزه علمیه بود توانستند حرکتی را در این عصر رقم بزنند که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس، با تأکید بر لزوم همراهی با علمای دین، اظهار کرد: روایت امام زمان (عج) به ما سفارش می‌کند در صورتی که دسترسی به امام نباشد، ملازم علمایی باشیم که ملزم به حفظ حدیث اهل بیت بوده و بر نفس خود حاکم هستند.

وی عنوان کرد: صرف درس خواندن در حوزه کافی نیست، بلکه باید برای کادر سازی و تربیت نیرو برای امام عصر برنامه ریزی داشته باشیم و اینکه در حوزه حضور یافتیم این توفیق الهی بود و امروز هدایت امت در دست حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام عیوض بیگی گفت: باید به نظام اسلامی و انقلاب باور داشته باشیم و نباید در مباحث خوردن و آشامیدن این انقلاب را محدود کنیم، این انقلاب این همه ظرفیت عظیم دینی و تبلیغی برای ما فراهم کرده که در تاریخ بی‌نظیر است و نبایداز آن غافل باشیم.

وی تأکید کرد: اگر ما در نشر معارف دینی کوتاهی کنیم، عده‌ای از این خلاء سوء استفاده کرده و مردم را با فال قهوه، جادو و جنبل‌ها فریب خواهند داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha