شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تولیت حرم شاهچراغ

حوزه/ تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: تبیین و روشنگری و نشان دادن ارزش‌های اسلام و نشان‌ دادن دروغ‌ها و فریب‌هایی که استکبار جهانی به خورد توده‌ها می‌دهد، جزء وظایف است، این روشنگری وظیفه علما، اندیشمندان، نخبگان و اساتید حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری عصر امروز در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی که با حضور جمعی از اندیشمندان، پژوهشگران و مسئولان اجرایی و قضائی استانی و کشوری به میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد، ضمن عرض تبریک میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت و میلاد با سعادت امام صادق(ع) اظهار داشت: با توجه به حملات تروریستی به آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، امروز دهمین نشست حقوق بشر آمریکایی در کنار این مضجع شریف برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع)، اضافه کرد: «خداوند سبحان، حقوق مردم را پیش روی حقوق خود گردانید، پس هر که حقوق بندگان خدا را رعایت کند، این کار به رعایت کردن حقوق خدا بیانجامد.»، که این روایت مشابه جمله معروف «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ» است، یعنی در مکتب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت، اولین گام برای رسیدن به خدا، رعایت حقوق بندگان خدا و انسان‌ها است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت والای جایگاه حقوق انسان در مکتب اهل بیت(ع)، تصریح کرد: تعبیری از نبی مکرم اسلام(ص) در کتب شیعه و سنی وارد شده که تأکیدی بر حقوق انسان هاست، بدین مضمون که «بنده‌ای به سبب برداشتن شاخه خاری از سر راه مسلمانان به بهشت رفت.» این در حقیقت بنیان حقوق بشر در مکتب اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، در داستان گفت‌وشنود ابن عباس با امیرالمؤمنین(ع) در مسیر جنگ جمل در ذی قار آمده است، «در ذی قار، بر امیرمؤمنان(ع) در آمدم که مشغول وصله کردن کفش خویش بود، به من فرمودند: "این کفش، چند می‌ارزد؟ " گفتم: ارزشی ندارد! فرمودند: "به خدا سوگند که این کفش در نزد من، محبوب‌تر از فرمان روایی بر شماست، مگر آن که حقّی را به پا دارم یا باطلی را از میان بردارم. "»

وی با تصریح اینکه جایگاه حقوق انسان در مکتب اهل بیت(ع) چنین است که در مقابل فرهنگ و تمدن دنیای غرب قرار دارد، عنوان کرد: تمدنی که یکی از اصول اساسی آن دنیا گرایی محض است و همه چیز صرفا در خدمت دنیای بشر است، همه اصول و ارزش‌های آسمانی و کهن بشری باید در مقابل دنیاگرایی محض انسان غربی و سلطه‌جویان غربی ذبح شود تا دنیای فرعون‌ها و نمرودهای زمان تأمین شود، حال تفاوت از کجا تا به کجاست!؟ .

تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) در نقد اصول فکری جوامع لیبرال غربی، اظهار کرد: یکی از اصول اساسی و زیر ساخت اصلی حقوق بشری که غرب و آمریکا مدعی آن هستند، دنیاگرایی محض است، اصل دیگری که در فرهنگ و تمدن و حقوق بشر غربی است، ذبح کردن اصول اخلاقی بشر و نابود کردن آن است که همه پیامبران الهی از بدو تاریخ تا به امروز منادی آن بوده‌اند و به دنبال آن جایگزین کردن یک سلسله ارزش‌های ضد بشری است.

وی یادآور شد: به تعبیر شهید مطهری، اصول اخلاقی بر مبنای مکتب ماکیاول ایتالیایی و نیچه، زیر ساخت سیاست‌ورزی در دنیای غرب شد، آنها با صدای بلند فریاد برآوردند که هیچ اصل اخلاقی قابل احترام نیست و هرچه هست تنها قدرت است.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری بیان کرد: سیاست امروز دنیای غرب و حقوق بشری که آمریکا مدعی آن است بر پایه تفکری که نه اعتقاد به وحی دارد و نه دین و نه ارزش‌های اخلاقی دارد بنا شده است، بلکه آنچه برای او اهمیت دارد، برتری طلبی و آقایی بر جهان است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: غرب، دستگاه مخوفی به نام داعش درست کرد که ما گوشه کوچکی از آن را در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) دیدیم، کودکان خردسال، دانش‌آموز، مادر، پدر و همه را به گلوله می‌بندند و افتخار می‌کنند، اینها گوشه‌ای از مرامی است که بر اساس مکتب نیچه شکل می‌گیرد، اینها جریاناتی است که استکبار جهانی بر مبنای سیاست‌های شیطانی خود طراحی کرده و افرادی را مسخ کرده و مسلح نموده و با انواع تجهیزات به جان مردم جهان می‌اندازد، بدون توجه به اینکه سنی هستند یا شیعه یا ایزدی یا مسیحی یا یهودی و همه را به خاک و خون می‌کشند و با قرار دادن مارک اسلامی بر آن، باعث ایجاد اسلام هراسی و بدبینی ملل جهان نسبت به اسلام می‌شود.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به جایگاه حقوق بشر در اسلام، خاطرنشان کرد: حقوق بشر اروپایی، آمریکایی و غربی با همه مختصاتش امروز در دنیا قابل مشاهده است، از این رو وظیفه اصلی عمل به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین و روشنگری است، بایستی واقعیت‌ها را به نسل‌های جدید و ملت‌هایی نشان داد که در هجمه امپراطوری رسانه‌های غربی گرفتار شدند و به سمت ارزش‌های فاسد و ضد بشری غرب متمایل می‌شوند.

وی یادآور شد: تبیین و روشنگری و نشان دادن ارزش‌های اسلام و نشان‌ دادن دروغ‌ها و فریب‌هایی که استکبار جهانی به خورد توده‌ها می‌دهد، جزء وظایف است، این روشنگری وظیفه علما، اندیشمندان، نخبگان و اساتید حوزه‌های علمیه است که در این همایش سعی شده گوشه‌ای از آن نشان داده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha