دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ یوسف جمالی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: مطالعه زندگی پیامبر و آشنایی با سیره ایشان امروز یک ضرورت است و باید همه اقشار مختلف مردم خواندن سیره ایشان را جزیی از برنامه خود قرار دهند تا با سیره عملی پیامبر(ص) که در همه زمینه‌ها نمونه کامل یک انسان هستند، آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس شب گذشته در مراسم جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت که در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) برای هدایت انسان‌ها مبعوث شده و هر خداجوی که به دنبال هدایت است باید راه و مسیر وجود ایشان پیروی و دنبال روی کند.

وی افزود: رسول الله(ص) در همه مقامات از رهبری امت و مدیریت جامعه چنان در دل مردم جای گرفته است که فاتح قلب‌ها است و کلید دل‌های مردم در دست گرفته در دنیا و آخرت این نقش وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: مردمانی که در جهالت زندگی می‌کردند و دیگر بدی و زشتی در بین آنها به فرهنگ تبدیل شده بود به تعبیر قرآن کریم با بعث پیامبر(ص) با کلام و زبان ایشان تبلیغ دین جاری شد و با امت چنان رفتار حسنه کردند که به بهترین امت در جهان تبدیل شدند.

شیخ یوسف جمالی، با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) محبوبیت ویژه‌ای در بین یاران و اصحاب و مسلمانان دارند، ادامه داد: شاهد آن را در دل تاریخ پیامبر مشاهده کنید که چگونه انصار و مهاجرین خواست ایشان را بر خواست خود مقدم می‌دانستند.

وی اظهار کرد: مدل تربیتی و نوع رهبری پیامبر اسلام(ص) چنان در بین یاران گسترش یافته که مال و جان خود را تقدیم ایشان می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تأکید کرد: مطالعه زندگی پیامبر و آشنایی با سیره ایشان امروز یک ضرورت است و باید همه اقشار مختلف مردم خواندن سیره ایشان را جزیی از برنامه خود قرار دهند تا با سیره عملی پیامبر(ص) که در همه زمینه‌ها نمونه کامل یک انسان هستند، آشنا شوند.

شیخ جمالی یادآور شد: امت پیامبر(ص) در شرایط خوبی به‌سر نمی‌برد و جنگ و منیت امت را تهدید و دچار ضعف کرده که برای جلوگیری از آن هر کدام از مسلمانان منادی پرچم اتحاد باشیم تا این امت در دنیا عزتمند باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha