یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

همزمان با آغاز هفته وحدت مراسمی با حضور علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد و سخنرانان بر وحدت هرچه بیشتر مسلمانان تاکید کردند.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان در ابتدای این مراسم که با مولودی خوانی گروه تواشیح مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرعباس برگزار شد، شیخ عبدالوهاب ضیایی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرعباس با اشاره به زندگانی سراسر نور و رحمت پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با وجود تمامی مشکلات دست از رسالت خود بر نداشت.

وی افزود: یکی از بزرگترین رسالتهای پیامبر گرامی اسلام(ص) مبارزه با ظلم و ستم بود و این به مسلمانان می فهماند که هر کس در راه ظلم و ستم گام بردارد در راه پیامبر گرمی اسلام(ص) حرکت نکرده است.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرعباس با اشاره به حوادث اخیر تونس و مصر و عاقبت حاکمان ظالم این دو کشور اضافه کرد: اسلام برای از بین بردن ظلم و ستم آمده است و در حوادث اخیر تونس و مصر شاهد عاقبت شوم دو دیکتاتور منطقه بودیم.

در ادامه ی این مراسم شیخ محمد رحیمی از اساتید مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرعباس با اشاره به سیره پیامبر گرمی اسلام(ص) و الگو گرفتن از از زندگانی آن حضرت افزود: پیامبر گرمی اسلام(ص) به فرموده قرآن در همه ی زمینه ها اسوه حسنه است و ما باید در همه ی عرصه های زندگی از آن بهره بگیریم.

وی با اشاره به توجه امت اسلام بر سیره پیامبر گرمی اسلام(ص) افزود:هیچ پیامبری به اندازه ی رسول گرامی اسلام(ص) مورد توجه امت خود نبوده است و این به دلیل الگو بودن شخصیت آن حضرت است.

در بخش دیگری از این مراسم آیت الله نعیم آبادی با اشاره به تقارن دهه فجر انقلاب اسلامی با هفته وحدت و تحول صورت گرفته در منطقه افزود:نقشه سیاسی منطقه در حال دگرگونی است اما نه به آن صورت که غرب و اسرائیل تصور و انتظار آن را داشتند.امروز مصر در حال خروج از بند استبداد است.

وی با مقایسه تحولات امروز مصر و تحولات روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد:رهبری واحد در تونس و مصر وجود ندارد در حالی که در ایران انقلاب اسلامی با رهبری خردمندانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

نماینده محترم ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت مسلمانان افزود:این وحدت را بیش از پیش حفظ کنید زیرابرکاتی که در وحدت است در هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha