دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه علمیه هرمزگان

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: در برخی شهرستان‌های استان به‌برکت وجود مدرسه علمیه و حضور طلاب برخی از مشکلات عقیدتی برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان صبح امروز در دیدار با فرمانده انتظامی هرمزگان به‌مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی که در فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته فراجا، اظهار داشت: نیروهای خدوم و همیشه در صحنه انتظامی، نماد ایثار و از خودگذشتگی برای ایجاد امنیت در کشور و به‌ویژه در استان هرمزگان هستند.

وی افزود: اگر دو گروه از مدافعان که یکی وظیفه دفاع از مرزهای سرزمینی و دیگر مرزهای اعتقادی دارند، با هم همراه و هماهنگ باشند، برای امنیت جامع و کامل بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه مدارس علمیه در سراسر استان هرمزگان مشغول فعالیت تبلیغی در راستای ارزش‌های اسلامی هستند، عنوان کرد: در برخی شهرستان‌های استان به‌برکت وجود مدرسه علمیه و حضور طلاب برخی از مشکلات عقیدتی برطرف شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی ادامه داد: در هرمزگان بیش از هزار استاد و طلبه مبلغ برادر و به همین نسبت طلبه مبلغه خواهر در شهرها و روستاها حضور دارند و در عرصه آموزش و پرورش نیز در قالب طرح امین بیش از ۷۰۰ طلبه خواهر و برادر مشغول به فعالیت تبلیغی هستند که این حضور و فعالیت سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان شده است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: در ایام اغتشاشات سال گذشته به‌برکت حضور طلاب خواهر و برادر در آموزش و پرورش شاهد کمترین آسیب‌ها در مدارس بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی با توضیح اینکه مهمترین رسالت حوزویان تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی در جامعه با وجود کمبودهای فراوان است، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار بار ارزش جهت تبلیغ، در بستر نیروی انتظامی است که می‌توان با تعامل و همکاری، خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه کرد.

وی تصریح کرد: یک ظرفیت عظیم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب تفاهم نامه‌ها، اجرای «هر کلانتری یک روحانی» است که می‌توان از این دو بستر برای ارتقای همکاری دو نهاد بهره جست.

نیروهای انتظامی در خط مقدم مبارزه با مخلان جامعه هستند

سردارعلی اکبر جاودان فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: دشمن به‌نقش هدایت‌گری علما در افکار جامعه اذعان دارد و در همین راستا به دنبال کاهش تأثیری گذاری این قشر در جامعه است.

وی افزود: نیروهای انتظامی بر اساس تکلیف شرعی و قانونی نقش حفظ امنیت و آرامش مردم را بر عهده دارند و تمام اقدامات خود را در این راستا انجام می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی در بین سازمان‌ها و نهادهای دولتی، متعامل‌ترین نهاد با مردم است و هم در ارائه خدمت و هم در زمینه برخورد با سارقان، قاچاقچیان نقش ایفا می‌کند.

جاودان تأکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب نیز نیروی انتظامی هم در بخش هدایت‌گری و در برخورد سلبی با نظارت‌ها بر اماکن و دیگر عرصه‌ها عقب نشینی نکرد و به راه خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی در خط مقدم مبارزه با مخلان امنیت است، اظهار کرد: باب شهادت، ایثار، از خودگذشتگی در بین این نیروی فدا کار باز است و جان خود را برای ملت و امنیت کشور نثار خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha