شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه

حوزه / حجت الاسلام امامی گفت: قرآن کریم چندین طیف را در برابر انبیای الهی نام می‌برد که اجازه نمی‌دادند اهداف پیامبران به ثمر بنشیند که یکی از آن‌ها قدرت سیاسی و طاغوت است و ما هم به‌عنوان مبلغ دین باید با طاغوت‌های سیاسی و اقتصادی مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم از جمله رسالت‌های انبیای الهی را تبلیغ دین معرفی می‌کند که تبلیغ، محل جدال حق و حقیقت با باطل است و لذا به‌همین دلیل است که خداوند متعال خشیت الهی و عدم ترس از غیر الهی را مطرح می‌کند.

وی افزود: در تبلیغ باید حق باطل و نوع مواجه این دو برای مردم تبیین شود، قرآن کریم چندین طیف را در برابر انبیای الهی نام می‌برد که اجازه نمی‌دادند اهداف پیامبران به ثمر بنشیند که یکی از آن‌ها قدرت سیاسی و طاغوت است و ما هم به‌عنوان مبلغ دین باید با طاغوت‌های سیاسی و اقتصادی مبارزه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امروز طاغوت از نوع سختش نظام سرمایه‌داری است و از نوع نرمش عده‌ای به ظاهر مذهبی اما منافقی هستند که دنبال منافع خود می‌باشند و با نام دین تیشه به ریشه اسلام و انقلاب می‌زنند.

وی گفت: قرآن، ملاءها که تصمیم سازان و اتاق فکر طاغوت بودند را از دیگر موانع به ثمر رسیدن اهداف انبیاء عنوان می‌کند و مبلغ دین باید در برابر این‌ها هم قد علم کند و اسلام را تبلیغ کند و البته از غیر خدا هم نترسد.

حجت‌الاسلام امامی عنوان کرد: مترفین سومین گروهی هستند که مانع به ثمر رسیدن اهداف انبیای الهی بودند که در دنیا به‌دنبال رسیدن به هوا و هوس‌های خود در زندگی هستند و با همه دلال‌های دنیوی ساخت و پاخت می‌کنند تا حساب‌های بانکی خود را فربه‌تر کنند، آن‌ها فقرا و مستضعفین را انسان حساب نمی‌کنند و اگر احکام الهی بیان شود این‌ها برآشفته خواهند شد.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید، خدای متعال از علمای دین عهد گرفته که در برابر پرخوری ظالم و فقر مظلوم ساکت نباشند و روحانیت و علما باید با زبان بُرنده خود در برابر حقوق‌های نجومی ایستادگی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، احبار و رهبان و برخی روحانیون فاسد را از دیگر موانع به ثمر نشستن اهداف انبیا در طول تاریخ عنوان کرد و یادآور شد: در روایتی از نبی مکرم اسلام بیان شده که " اَلْفُقَهَاءُ أُمَنَاءُ اَلرُّسُلِ مَا لَمْ یَدْخُلُوا فِی اَلدُّنْیَا قِیلَ یَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ مَا دُخُولُهُمْ فِی اَلدُّنْیَا قَالَ اِتِّبَاعُ اَلسُّلْطَانِ فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِکَ فَاحْذَرُوهُمْ عَلَی دِینِکُمْ " دانشمندان فقیه تا هنگامی که وارد دنیا نشده‌اند امین پیغمبرانند، عرض شد یا رسول اللّٰه! معنی ورودشان در دنیا چیست؟ فرمودند: پیروی سلطان، پس چون چنین کنند نسبت به‌دینتان از ایشان برحذر باشید.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: کسی که با ظالمین و فاسدان بخواهد هم کاسه شود نمی‌تواند نام عالم دینی را با خود به یدک بکشد و همه این مسائل را رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) بارها در سخنرانی‌های خودشان بیان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تبلیغ و جهاد لازم و ملزوم هم هستند و باید با کارهای جهادی زیرساخت‌ها ایجاد و ترمیم شود و به‌گواهی افراد منصف در مدت دو سال گذشته، تبلیغات اسلامی استان رو به رشد بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز عصر مبارزه و تبلیغ دین است و تبلیغات اسلامی باید به‌سبک زندگی تبدیل شود و باید کسی که در تاکسی و مغازه و اداره است نیز با عمل خود مبلّغ اسلام باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha