دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جامعه المصطفی

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: انقلاب اسلامی نقش کلیدی در این گذار تمدنی و نقطه عطف جهانی ایفا نموده است و بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است. جبهه استکبار هرچند تصور می‌نماید در محاسبات خود دچار اشتباه نمی‌شود، اما توطئه‌های آنان در برابر قدرت الهی ناچیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در دیدار رئیس اتحادیه علمای شیعه ترکیه به همراه شماری از مسئولان علمی و فرهنگی موسسه کوثر(ترکیه)، اظهار داشت: تجربه ارزشمندی که در اختیار شما عزیزان است باید در اختیار نسل‌های جدید قرار گیرد تا این مسیر به خوبی در آینده ادامه یابد. البته در میان شما جوانان عزیزی هم حضور دارند که مایه دلگرمی هستند.

وی پیروزی‌های اخیر ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را پدیدآورنده فصل جدیدی در جریان مقاومت دانست و تصریح کرد: در مسئله فلسطین یک صف‌بندی جهانی وجود دارد که امروز نسبت به هر زمان آشکارتر است و جریان سلطه که سال‌ها تلاش کرده است بر همه منابع قدرت و ثروت و رسانه تسلط داشته باشد به دنبال استفاده از ابزار قدرتمند رسانه‌ای خود برای تسلط بر افکار عمومی و وارونه نمایی حقایق است.

رئیس جامعةالمصطفی جهت‌دهی افکار عمومی با بهره‌گیری از تسلط رسانه‌ای را یکی از ابزارها جریان سلطه در دهه‌های اخیر دانست و ابرازکرد:جریان صهیونی ماسونی تلاش می‌کند اشغالگران جنایتکار صهیونیست را به عنوان مظلوم و کسانی که به دنبال پس گرفتن خانه‌های خود هستند را به عنوان ظالم معرفی کند. جریان حق باید در این عرصه وارد گردد و تا حد ممکن جلوی این دسیسه بایستد.

وی جهان را در دوره گذار تمدنی خواند و یادآور شد: انقلاب اسلامی نقش کلیدی در این گذار تمدنی و نقطه عطف جهانی ایفا نموده است و بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است. جبهه استکبار هرچند تصور می‌نماید در محاسبات خود دچار اشتباه نمی‌شود، اما توطئه‌های آنان در برابر قدرت الهی ناچیز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی یکی از راهکارهای اصلی دشمن را ایجاد تفرقه میان ملت‌ها دانست و گفت: قدرت‌های سلطه‌گر در حوادث مختلف و به بهانه‌های گوناگون، اجازه اتحاد میان ملت‌ها را نمی‌دهد و برای اهداف خود بر ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی، جنگ مسلمان و هندو و انواع ‌درگیری‌های قومی و نژادی حساب ویژه باز کرده‌اند.

وی ایران و ترکیه را از کانون‌های مهم‌ جهان اسلام برشمرد و ابراز داشت: کشورهای اسلامی اگر در کنار هم قرار گیرند تشکیل‌دهنده قدرت بزرگی خواهند بود و اگر در مقابل هم بایستند آسیب‌های بزرگی به جهان اسلام وارد می‌شود. یکی از عوامل اصلی ایجاد تقابل در جهان اسلام، رژیم اشغالگر قدس است که چیزی جز نکبت و خیانت با خود به همراه ندارد و هرگز نباید به آن اعتماد نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان جامعةالمصطفی را بخش بین‌المللی حوزه‌علمیه قم خواند و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه همواره رویکرد بین‌المللی داشته و روحیه ملی‌گرایانه هیچ گاه در ذات حوزه‌های علمیه وجود نداشته است. هویت اصلی جامعةالمصطفی نیز علما، فضلا و دانش‌آموختگان این مجموعه در سراسر جهان هستند و از آنان انتظار می‌رود در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی نقش‌آفرین باشند.

در ابتدای این دیدار، شیخ قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای شیعه ترکیه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همواره از ارکان اصلی جامعه پیروان اهل بیت(علیهم السلام) بوده‌اند و حوزه علمیه قم نیز پس از انقلاب اسلامی و به برکت تشکیل جامعةالمصطفی العالمیه، نقش مهمی در پرورش طلاب و علمای فاضل در سراسر جهان ایفا می‌نماید.

وی با اشاره به پیوند عمیق میان دو کشور ایران و ترکیه، اظهار داشت: جامعه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در ترکیه پس از انقلاب اسلامی هویت تازه‌ای یافت و امروز توانسته است در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی نقش پررنگی ایفا نماید.

قدیر آکاراس جامعةالمصطفی را دارای ظرفیت‌های بسیار غنی جهت تامین نیروی انسانی و فکری در کشورهای مختلف دانست و ابراز داشت: المصطفی رسالت خطیری در زمینه نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) و گفتمان انقلاب اسلامی در جهان دارد و تا کنون با تربیت طلاب و اندیشمندان فراوان، در این رسالت مهم موفق عمل نموده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha