یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مدیر و معاونین مدیریت حوزه علمیه خوزستان و مدیران مدارس علمیه استان برگزار شد.

در ابتدای این اجلاسیه حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین به بیان اهداف برگزاری این اجلاسیه پرداخت و اظهار داشت: هدف از برگزاری این اجلاسیه گفت‌وگوی مدیران مدارس علمیه بود که با ایثار و گذشت کار سخت مدیریت را در مدارس علمیه استان خوزستان به عهده گرفته‌اند و معاونین مدیریت حوزه علمیه خوزستان که مخلصانه و جهادی در حال خدمت هستند، تا در این اجلاسیه هم مدیران مدارس علمیه نکات، پیشنهادات، انتقادات و سئوالات خود را مطرح کرده و هم معاونین مدیریت حوزه علمیه خوزستان برنامه‌ها و طرح‌های خود را تبیین کنند و پاسخگوی سئوالات مدیران باشند.

وی افزود: از آنجا که اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه کشور در چند روز آینده برگزار می‌شود از مدیران مدارس علمیه تقاضا دارم اگر مطلب، طرح و برنامه‌ایی که تأثیر به‌سزایی در رشد طلاب چه آموزشی، چه اخلاقی، چه پژوهشی و چه تبلیغی در اختیار دارند حتما در این جلسه بیان کنند تا بنده در اجلاسیه به مسئولین مربوطه منتقل کنم تا ان‌شاءالله خیرات و برکات آنها در همه حوزه‌ها جاری شود.

در ادامه حجت الاسلام نعمت تبار مسئول مرکز امور صیانتی استان خوزستان گزارشی در رابطه با فرآیند صدور کد تحصیلی طلاب جدیدالورود و اقدامات صورت گرفته در این مرکز ارائه داد.

در بخش دیگر حجت الاسلام سید عباس موسوی زاده معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه پذیرش طلاب جدید برای مدارس علمیه همچون هوای تازه است، اظهار کرد: دو طرح برای اولین بار در حوزه علمیه خوزستان اجرایی شد، یکی طرح مصطفی که مبلغ محور بود و دیگری طرح جذب حفظ قرآن محور.

در ادامه حجت الاسلام بزرگیان معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: از مدیران مدارس علمیه تقاضا دارم اسامی مدیران گروه و شب و همچنین اساتید بصیرتی مدارس علمیه خود را جهت برگزاری دوره در اختیار معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان قرار دهند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیر حوزه علمیه خوزستان جهت دریافت مجوز برگزاری دوره تعالی در استان، بیان کرد: با پیگیری‌های مدیر حوزه علمیه خوزستان در آینده نزدیک دوره تعالی که دوره بسیار مهم و مفیدی جهت تربیت استاد راهنمای تربیتی در مدارس علمیه است در اهواز برگزار می‌شود و لذا از مدیران مدارس علمیه استان خوزستان تقاضا دارم اساتیدی که علاقه‌مند به فعالیت تخصصی در عرصه تهذیب و تربیت هستند را به شرکت در دوره تعالی دعوت کنند.

همچنین حجت الاسلام آذرافروز مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان نیز خاطرنشان کرد: از مدیران مدارس علمیه تقاضا دارم شخصی متاهل، ملبس، دارای مدرک تحصیلی حداقل سطح یک و مسلط به رایانه و کار در سامانه را به‌عنوان مسئول امور طلاب مدرسه علمیه خود انتخاب کنند، همچنین تقاضا دارم اسامی طلابی که در مدرسه علمیه آنها دارای معافیت تحصیلی نیستند را جهت پیگیری وضعیت معافیت تحصیلی آنها به اطلاع ما برسانند.

وی با اشاره به لغو شرط تلبس برای امریه طلاب، اظهار کرد: از طلابی که ملبس به لباس روحانیت نیستند مصاحبه گرفته می‌شود.

حجت الاسلام میرعلائی راد معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان بر لزوم رویه سازی و تبدیل برنامه‌های پژوهشی به برنامه‌های عملی مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر برگزاری کلاس‌ها و مباحثه‌ها در مدارس جای خود را پیدا کرده و حتی اگر معاون آموزش در مدرسه‌ای عوض شد خللی به کلاس‌ها و مباحثه‌ها وارد نمی‌شود، چرا که تبدیل به رویه مدارس شده، بنابراین باید همین رویه در مباحث پژوهشی مدارس نیز وجود داشته باشد و مباحث پژوهشی جای خود را پیدا کنند که این امر همت و حمایت مدیران مدارس علمیه را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: ما از میان برنامه‌های پژوهشی دو برنامه که کانون‌های علمی و دوره‌های آموزشی پژوهشی هستند را به عنوان برنامه‌های محوری خود قرار دادیم و آقای حسنی کارشناس معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان را به صورت ویژه و خاص مسئول این دو برنامه در نظر گرفتیم و از اعضا تقاضا داریم همکاری لازم را با وی مبذول فرمایند.

در ادامه این اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان به بیان نکات، انتقادات، پیشنهادات و سوالات خود پرداختند که حجت الاسلام و المسلمین بلادیان ضمن استماع نکات، به سئوالات مدیران پاسخ داد.

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

گزارشی از برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha