دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس بت اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان فارس به تشریح ظرفیت‌های حوزه علمیه این استان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان فارس به تشریح ظرفیت‌های حوزه علمیه فارس پرداخت و اظهار داشت: حوزه علمیه فارس از نظر پیشینه قدمتی بیش از ۸۰۰ ساله دارد.

مدیر حوزه علمیه فارس در ادامه با بیان اینکه هویت دینی یکی از مباحث گران‌بها و از مولفه‌ها است، خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه استان فارس شخصیت‌ها و استوانه‌های بسیار توانمندی پرورش یافته‌اند، شخصیت‌هایی که صاحب مکاتب معقول و منقول بوده‌اند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس، گفت: بزرگان حوزه علمیه فارس در عین حالی که در قله‌های علمی تشیع می‌درخشیدند اما نیازها و مقتضیات مردم و جامعه را در نظر داشتند و برای پاسخگویی به مقتضیات جامعه و رفع نیاز مردم تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

وی نقش حوزه علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: طلیعه داران استان فارس به رهبری امام راحل که در رأس آنان آیت الله بهاالدین محلاتی و دیگر شخصیت‌های آسمان علم و فقاهت می‌درخشیدند، نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، همچنین در هشت سال دفاع مقدس نیز علمای استان با حضور در جبهه‌ها و تشویق جوانان به حضور در جبهه حق علیه باطل نقش غیر قابل انکار داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی، به فعالیت‌های ارائه شده خدمات گروه‌های جهادی حوزه علمیه فارس اشاره کرد و یادآور شد: در جریان ایام کرونا طلاب و گروه‌های جهادی حوزه علمیه فارس نقش مهمی در تدفین اموات کرونایی، حضور در کنار بیماران کرونایی در بیمارستان و فعالیت‌های میدانی در شهر داشتند، در واقع فعالیت جهادی طلاب در ایام کرونا برگ زرینی بود که از سوی حوزه علمیه فارس تقدیم نظام اسلامی شد.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه فارس در همه برهه‌های زمان درخشیده و اکنون نیز با تقدیم دو شخصیت بزرگ و مرجع عالی قدر مانند حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله شب زنده دار جهرمی که در حوزه علمیه قم حضور دارند، نقش به‌سزایی در این عرصه ایفا می‌کند و در هر صورت خداوند را شاکر هستیم که برای پاسداشت گرانبهای خلف صالح حوزه علمیه قدم‌هایی را توانستیم برداریم، اما قطعا برای قله‌های مطلوب و نسخه‌هایی که بزرگان توصیه کردند فاصله داریم و ان‌شاءالله با اهتمام ویژه برای تحقق اهدافی که وجود دارد گام خواهیم برداشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha