یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار هیئت اعزامی مدیریت حوزه‌های علمیه ایران با رئیس شورای علمای شیعه پاکستان

حوزه/ هیئت اعزامی مدیریت حوزه‌های علمیه ایران با حجت الاسلام و المسلمین  سید ساجد علی نقوی در اسلام آباد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای هیئت اعزامی مدیریت حوزه‌های علمیه ایران با حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم ضمن ابلاغ سلام و تحیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مردم کشور دوست و برادر پاکستان با مردم ایران اشتراکات دینی و فرهنگی دارند و این کشور نیز در جهان اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر نقش مردم ایران و پاکستان در ترویج آموزه‌های اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، اذعان داشت: پاکستان مردمی خوب و با فرهنگ دارد.

او سپس به دست آوردها، پیشرفت‌ها و تحولات بنیادین حوزه‌های علمیه ایران به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و برخی از آنها را برشمرد و گفت: از اهداف این سفر علاوه بر برگزاری پیش‌نشست یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم در کراچی، هم‌اندیشی با علما، مدیران حوزه‌های علمیه و مراکز دینی پاکستان است که برای تعامل با آنها آمادگی داریم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان ضمن ابراز خوشحالی از سفر هیئت حوزوی ایران به پاکستان اظهار داشت: برخی گروه‌های تندرو و تکفیری قصد اختلاف انداختن در میان مسلمانان پاکستان دارند که البته علما و شخصیت‌های دینی و فرهنگی این کشور با هوشیاری خود اجازه این کار را به آنها نمی‌دهند.

او تصریح کرد: در پاکستان در بین علما اختلافات اساسی وجود ندارد و اگر اختلاف جزئی هم باشد، ما با وحدت و همدلی آن را حل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما هر گونه خرافاتی که توسط عده‌ای در عقائد و اندیشه‌های دینی ایجاد شود با آن برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان بین ما اختلاف بیاندازند.

حجت الاسلام و المسلمین نقوی افزود: بحمدالله ما با هم متحد هستیم و به وحدت خود افتخار می‌کنیم و هرگز به گروه‌های تندرو و افراطی اجازه نمی‌دهیم که تفکرات ضد شیعی را در پاکستان ترویج نمایند.

دیدار هیئت اعزامی مدیریت حوزه‌های علمیه ایران با رئیس شورای علمای شیعه پاکستان

دیدار هیئت اعزامی مدیریت حوزه‌های علمیه ایران با رئیس شورای علمای شیعه پاکستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha