دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار هیئت اعزامی مدیریت حوزه‌های علمیه به پاکستان با آیت الله سید ریاض نقوی در لاهور

حوزه/ هیئت اعزامی مدیریت حوزه‌های علمیه به پاکستان با آیت الله سید ریاض حسین نقوی نجفی دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت اعزامی مدیریت حوزه‌های علمیه با آیت الله سید ریاض حسین نقوی رئیس جامعة المنتظر لاهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که به همراه بازدید از جامعه المنتظر شهر لاهور همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم ضمن ابلاغ سلام آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و ابراز سپاس از تلاش‌های آیت الله نقوی نجفی در اداره امور طلاب، گزارشی از فعالیت‌ها، ظرفیتها و سیر تطور حوزه‌های علمیه در یکصد سال اخیر ارائه نموده و با اشاره به برگزاری همایش یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه‌های علمیه در آینده نزدیک از رئیس جامعه المنتظر لاهور برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آورد.

همچنین وی در این دیدار گزارشی از پیش‌نشست این همایش در کراچی و اسلام آباد ارائه نمود .

آیت الله نقوی در این دیدار با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان مدیریت حوزه‌های علمیه ایران خواستار انتقال تجربه آنها به حوزه‌های علمیه پاکستان به ویژه جامعة المنتظر شد.

رئیس جامعة المنتظر لاهور گفت: حوزه علمیه قم از جهت سیاسی و اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: تشیع در پاکستان نیازمند ارتقا از جهت دینی و فرهنگی است و این امر بر عهده روحانیون و حوزه‌های علمیه نهاده شده است.

آیت الله سید ریاض نقوی با ابراز گلایه از طلاب اهل پاکستان که برای تحصیل به قم آمده و به کشور خود بر نمی‌گردند، تصریح کرد: جامعه اهل تشیع پاکستان نیازمند بازگشت آنهاست تا در راه ترویج آموزه‌های اهل بیت (ع) به مردم کشور خود تلاش و کوشش نمایند.

دیدار مدیران حوزه‌های علمیه با رئیس جامعة المنتظر لاهور

دیدار مدیران حوزه‌های علمیه با رئیس جامعة المنتظر لاهور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha