شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، گفت: نشر کتاب به تنهایی کافی نیست، چرا که روایت‌گری آنجاست که بتوانیم در جامعه اندیشه سازی کنیم و این اندیشه را تبدیل به رفتار کنیم و این یعنی روایت درست، در غیر اینصورت روایتی که حرکت در جامعه ایجاد نکند، فایده نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، با تقدیر از اقدامات انجام شده در این مدت در عرصه برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، اظهار داشت: دست‌اندرکاران کنگره ملی ۸ هزار شهید استان از سال گذشته اقدامات خوبی را در دستور کار قرار دادند و به‌خوبی به‌ جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و پژوهشی در راستای معرفی شهدا توجه داشتند.

وی با بیان اینکه ضبط حقایق و داستان پردازی‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس باید همان طور که هست به‌درستی ضبط و روایت شود، گفت: گاهی در داستان پردازی‌ها حقایق به نحوی مطرح می‌شود که دست‌یافتنی نیستند، بنابراین اهالی قلم باید حقایق را آن طور که هست انعکاس دهند.

امام جمعه همدان، افزود: در شرایط اجتماعی امروز نیز می‌شود به حال و هوای دفاع مقدس دست پیدا کرد و می‌طلبد این حقایق و ارزش‌ها به درستی روایت شود.

وی با تأکید بر اینکه صرف ضبط این حقایق کافی نیست، یادآور شد: زمانی که انسان کتابی را مطالعه می‌کند، با تفکرات و آرمان‌ها و ارزش‌هایی مواجه است و گویا روح حاکم بر آن کتاب به ذهن انسان منتقل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به انتشار هفت هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، گفت: امروز باید به این سوال پاسخ دهیم که چه باید کنیم تا این کتاب‌هایی که برای آنها زحمات بسیاری کشیده شده، به جامعه منتقل شود و بتواند کنش اجتماعی ایجاد کند؟

وی تصریح کرد: نشر کتاب به تنهایی کافی نیست و برنامه فرهنگی تا اینجا بخش جزئی از روایت‌گری را شامل می‌شود، چرا که روایت‌گری آنجاست که بتوانیم در جامعه اندیشه سازی کنیم و این اندیشه را تبدیل به رفتار کنیم و این یعنی روایت درست، در غیر اینصورت روایتی که حرکت در جامعه ایجاد نکند، فایده نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه مسئولان دبیرخانه کنگره شهدای استان تلاش کنند از ظرفیت ایجاد شده برای نزدیک شدن این روایت‌ها به اذهان جامعه بهره ببرند، گفت: نیازمند نمایشگاه دائمی در استان برای ارائه کتاب و فروش کتاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در عرصه کتاب فروشی در همدان با ضعف روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: اگر امروز نوجوانی به‌دنبال کتابی قابل اعتبار از لحاظ اندیشه‌ای باشد، باید به کجا مراجعه کند.

امام جمعه همدان، با تقدیر از همه فعالان عرصه کتاب فروشی و انتشار کتاب در استان همدان، اظهار کرد: در شرایط فعلی ورورد درعرصه فروش و تبلیغ کتاب یک مجاهدت است و باید مسئولان به معنای واقعی کلمه از فعالان این عرصه حمایت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این مراسم‌ها معمولا اسامی مسئولان برای تقدیر و تشکر مطرح می‌شود اما از نقش اصلی این برنامه‌ها کمتر تقدیر می‌شود، یادآور شد: اگر کسی از مطرح نشدن نامش در اینجا ناراحت شود، اشتباه است، چرا که نقش اصلی در کنگره متعلق به‌مردم بوده که کمتر از آنها یاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ادامه داد: نقش اصلی در برنامه‌های کنگره با مردم بود و باید به‌صورت ویژه از همه مردم استان به‌علت حضور در نمایش فصل شیدایی، اجلاسیه کنگره و عرصه‌های دیگر تشکر کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha