یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، تبلیغ در عصر فعلی را امری ظریف، نیازمند مطالعه و پشتوانه علمی و آشنایی با فضای رسانه‌ای دانست و خواستار تشکیل شورای تبلیغ در استان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در دیدار با مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه صادقیه و علی بن موسی الرضا (ع) سمنان، با تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اشغالی گفت: امیدواریم دستاوردهای اخیر رزمندگان فلسطینی آغازی بر پایان عمر رژیم منحوس صهیونیستی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه با تقدیر از زحمات مدیران مدارس علمیه سمنان افزود: توجه به ابعاد تربیتی بویژه ارتباط صمیمانه اساتید با طلاب در کنار مسائل درسی یکی از الزامات موفقیت حوزه‌های علمیه است.

«تربیت» امری مستمر و چندبعدی است/ «شورای تبلیغ» در استان سمنان تشکیل شود

امام جمعه سمنان با تاکید بر حضور فعال طلاب در طرح‌هایی مانند «هجرت» و «امین» گفت: اصلی‌ترین بعد شخصیتی طلاب در تعاملات روزمره اساتید و مربیان با آنها شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی برگزاری جلسات صمیمانه مباحثه، تفسیر و کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه را مفید و موثر دانست و گفت: طلبه‌ای می‌تواند در مقام سربازی امام زمان (عج) ایفای نقش کند که نسبت به موضوعات و مسائل مختلف اشراف و آگاهی داشته باشد.

وی مباحثه و تضارب آرا میان طلاب با راهبری اساتید و مدرسان حوزه را یکی از راه‌های رشد علمی، سیاسی و اجتماعی طلاب عنوان کرد و گفت: ارتقای شاخص‌های کیفی مدارس علمیه در دستور کار مسئولان حوزه قرار گیرد.

«تربیت» امری مستمر و چندبعدی است/ «شورای تبلیغ» در استان سمنان تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تبلیغ در عصر فعلی را امری ظریف، نیازمند مطالعه و پشتوانه علمی و آشنایی با فضای رسانه‌ای دانست و خواستار تشکیل شورای تبلیغ در استان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در پایان با تاکید بر اهمیت کادرسازی در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و افزایش مهارت‌های عمومی و تخصصی طلاب، یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر تحصیل در مدارس علمیه است.

«تربیت» امری مستمر و چندبعدی است/ «شورای تبلیغ» در استان سمنان تشکیل شود

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام سلیمان عین‌الکمال، مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) سمنان با تشریح برنامه‌های این مرکز در سال تحصیلی جدید، بر توجه به ابعاد تربیتی طلاب در کنار برنامه‌ریزی برای ارتقای علمی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم قاسمپور، مدیر مدرسه علمیه صادقیه سمنان نیز با اشاره به ظرفیت ممتاز اساتید حوزه‌های علمیه استان، از تلاش مسئولان این مرکز برای رفع مشکلات و دغدغه‌های طلاب مدرسه علمیه صادقیه خبر داد.

«تربیت» امری مستمر و چندبعدی است/ «شورای تبلیغ» در استان سمنان تشکیل شود

همچنین در این جلسه حجج اسلام صابریان، الهی، سعدی، انصاریان، الهی، ابراهیمی فر، طاهریان، نجم، ضیایی، سعدالله، گلپایگانی، نجف زاده، خلوصی، الهی فر، اسلامی، جباری و تقوی و نیز آقایان سیادتی و احسانی از اساتید و مسئولان حوزه‌های علمیه علی بن موسی الرضا (ع) و صادقیه سمنان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مختلف و طرح دغدغه‌های اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه سمنان پرداختند که موارد زیر محور این نظرات بود:

- توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز مدارس علمیه سمنان
- لزوم حفظ استقلال حوزه‌های علمیه
- تقدیر از انضباط تحصیلی حاکم بر مدارس علمیه سمنان
- لزوم تداوم برنامه‌های اردویی و تربیتی
- توجه به نیازهای مادی و معنوی خانواده طلاب و حوزویان
- استفاده از ظرفیت واقفان و خیران در توسعه حوزه‌های علمیه
- توجه به مسائل مرتبط با زندگی طلاب
- برگزاری جلسات تفسیر و درس اخلاق
- توجه به اقتضائات رسانه‌ای در حوزه‌های علمیه

«تربیت» امری مستمر و چندبعدی است/ «شورای تبلیغ» در استان سمنان تشکیل شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha