شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی بیان کرد: چند سال دیگر،به همت مجاهدت مردم فلسطین اثری از اسرائیل روی نقشه جغرافیا وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: مدت ها است که در بخشی از کشورهای اروپایی با تحریک صهیونیست ها به قرآن کریم اهانت می شود و از دیگر سوی به مسجد الاقصی جسارت می شود. این جسارت از چشم مردم و به خصوص مردم فلسطین مخفی نمانده و در مقابل این تجاوزات ساکت نماندند.

وی افزود: در سرزمین های اشغالی چیزی به عنوان مردم غیر نظامی وشهروند وجود ندارد و شهرک نشینانی که به عنوان مردم اسرائیل معرفی می شوند مردم نیستند و همگی به شکل نظامی زندگی می کنند و بخشی از ارتش اسراییل هستند. در واقع اسراییل یک پادگان بزرگ است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: این وحشی گری هایی که صهیونیست های خون آشام در به آتش کشیدن خانه های مردم غزه و قتل ناجوانمردانه کودکان و زنان انجام می دهند و مثل یزیدیان آب و دارو را به روی مردم می بندند مدت هات از سوی آنها به سوی مردم ساکن این منطقه انجام می شود.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد: متجاوزین اوج وحشی گری خود را نشان دادند و آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی شاهد این تجاوز بزرگ هستند.

وی افزود: امروز جهان اسلام و سایر کشورهای جهان در معرض امتحان بزرگی قرار گرفتند. حمایت از مظلوم و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل یک وظیفه انسانی است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: در این روزهای اخیر پیروزی جبهه مقاومت موجی از غرور و غیرت را در میان آزادگان ایجاد کرده و هیمنه استکبار را شکست. ۱۵ مهرماه در تاریخ مقاومت ماندگار شد. اسرائیل سالها است که طعم چنین تحقیری را نچشیده بود. اگر امروز هم عملیات جبهه مقاومت به پایان برسد یک شکاف عمیق در دیوار صهیونیست ها ایجاد شده است.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد: حامیان اسرائیل بدانند که نمی توانند هیچ کاری برای دفاع از این رژیم غاصب انجام دهند. امروز اسرائیل در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و به فضل الهی تا چند سال آینده با مجاهدت ملت فلسطین و جبهه مقاومت دیگر کشوری به نام اسراییل در جغرافیای جهان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: امروز راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم ما در سراسر کشور پس از نماز جمعه به شکرانه پیروزی جبهه مقاومت و در حمایت از ملت قهرمان فلسطین مشت محکمی بر دهان دشمن صهیونیست است.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به حضور شیخ زکزاکی در ایران عنوان کرد: این بزرگ مرد مجاهد شخصیتی است که به لطف هدایت الهی تحت تاثیر انقلاب اسلامی و تربیت امام راحل مستبصر شد و تا کنون بیست میلیون از مردم کشور نیجریه و کشورهای آفریقایی را به اسلام ناب محمدی هدایت و تربیت کرد و همه این امور به برکت مکتب اهل بیت و هجرت و مهاجرت شخص ایشان و تقدیم شهدایی از خانواده خویش به درگاه خداوند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله روزهای اخیر هرات اشاره کرد و افزود: ضمن تسلیت به مردم افغانستان از همه مردم عزیز ایران برای کمک به این مردم دعوت می کنم و امیدوارم که هلال احمر نیز مثل همیشه در این امر نیز کوشا باشد.

وی در پایان خطبه اول به تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و برای تولیت جدید آرزوی توفیق کرد.

آیت الله سعیدی در خطبه اول نیز در ادامه جریان شناسی نفاق از منظر سوره توبه گفت: منافقان با خداوند عهد بستند که پس از گشایش مالی به انفاق می پردازند ولی در زمان گشایش در اصل ایمان آنها نیز انحراف ایجاد شد.

وی با اشاره به آیه « فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقًا فِی قُلُوبِهِمْ إِلَیٰ یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِمَا أَخْلَفُوا اللَّهَ مَا وَعَدُوهُ وَبِمَا کَانُوا یَکْذِبُو» افزود: خداوند در آیه ۷۷ سوره توبه می فرماید که منافقین از وعده خود به خدا تخلف کردند. یکی از نکات اخلاقی این آیه آن است که اگر صفات رذیله در دل ماند و اگر درمان نشود و به مقام فعلیت برسد با نفس متحد می شوند و از بین نمی روند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: خداوند در این آیه بیان می دارد کسانی که معاهده کرده بودند که اگر وضع مالی شان به سامان رسید، حقوق شرعی خود را ادا کنند، به حسب عارضه بخل و مال دوستی از وفای به عهد بخل ورزیدند و به نفاق رسیدند، ولی اگر این افراد با مشاهده رفتار پیامبر(ص) به اسلام پیوند می یافتند از شر نفاق خلاص می شدند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد: نفاق به حدی در نفس آنها پیوسته شده بود که قابل زوال نبود. به همین دلیل خداوند بیان می فرمایند که این نفاق تا روزی که خدا را ملاقات کنند در دل آنها ریشه کرده و به نفاق مزمن دچار شده اند.

وی افزود: عامل اول مشکل آنها، تخلف از وعده و دومین مشکل آنها که این وضعیت را برای منافقین ایجاد کرد، دروغگویی همیشگی آنها بود.

خطیب جمعه قم بیان کرد: اگر مومنی دچار چنین مشکلاتی شد باید سریعا توبه کند تا این صفات در دل او ریشه نکند. اگر بیماری های روحی به زودی درمان نشود، بدخیم خواهند شد و تا زمان مرگ از بین نمی روند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد: پیامبر اکرم(ع) در قابل دعا نیز به ما توصیه کرده اند که از شر نفاق و بخل و دروغگویی خلاص شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha