یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
فلاحیان

حوزه/ معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های طلبگی، علم آموزی همراه با حلم و صبر است، تا در نشر معارف و علوم دینی بتواند موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم ملیحه فلاحیان بیشه در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا(س) گلدشت گفت: طلبه با نوع نگاه متعالی اش و اعتقادی که به مسیر مقدس طلبگی دارد در راهی که قدم نهاده تزلزل و دو دلی راه نخواهد داد و با قوت و ثابت قدم گام بر می دارد.

وی ادامه داد: از افتخارات انسان ها تلمذ محضر اهل بیت علیهم السلام است که این مهم با طلبگی حاصل خواهد شد، اما تحصیل علم و معرفت در این عرصه شاخصه هایی دارد که افراد را متمایز از سایر عرصه ها می نماید.

معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های طلبگی، علم آموزی همراه با حلم و صبر است که از وظایف یک طلبه می باشد تا در نشر معارف و علوم دینی بتواند موثر واقع شود.

وی شاخصه ی دیگر را تقوا عنوان کرد و گفت: نظم در امور و پایبندی به آن باید از تقوا سرچشمه بگیرد نه از واهمه و حضور و غیاب، شاگردان مکتب اهل بیت علیهم السلام از سر تقوا رعایت نظم خواهند کرد و این خود راهیست جهت قرب باری تعالی.

فلاحیان بیشه از شاخصه های مهم دیگر در طلبگی مسرور بودن دانست و گفت: اگر ما دین را با نشاط و انرژی همراه با ایمان، تقوا، صداقت، خیرخواهی .. نشر ندهیم چهره ی خوبی از دین برای مردم نخواهیم ساخت، پس مهم است که ما در چه حالت و شرایطی تبلیغ دین را داشته باشیم و مردم ما را چگونه ببینند و بشناسند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: تبلیغ که از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار با طلاب بوده، اگر ما به عنوان مبلغ نتوانیم آن گونه که شایسته ست اثرگذار باشیم به رسالت طلبگی خود عمل ننموده ایم، هر یک از ما در هر عرصه ای باید مبلّغ باشیم و جهت احقاق اهداف دین مبین اسلام تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha