دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خالد القدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس

در یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد غزه با عنوان «منادیان الاقصی» بر ضرورت حمایت تمام قد امت اسلامی از مردم مظلوم فلسطین تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد غزه با عنوان «منادیان الاقصی» با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی‌ و خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سالن همایش خبرگزاری قدس در تهران برگزار شد.

در این همایش که از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت (قدسنا) در محل خبرگزاری قدس برگزار گردید، شماری از نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی، خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه‌ها و کارشناسان حوزه فلسطین و غرب آسیا حضور داشتند.

ویژگی‌های مهم عملیات طوفان الاقصی

سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی‌ در ابتدای مراسم گفت: عملیات طوفان الاقصی ویژگی های مهمی داشت و اصل غافلگیری مهم ترین آن بود. دشمن مشغول کرانه باختری بود و قصد داشت از طریق عادی سازی روابط با کشورهای عربی توجه جهان را از حوادث جنین منحرف سازد.

تهران میزبان یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی | اسماعیلی: تمام قد پای فلسطین ایستاده ایم

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی‌ در ادامه در خصوص ابعاد عملیات «طوفان الاقصی» توضیح داد: کسی از این برنامه و عملیات خبر نداشت. در جریان اجرای این عملیات تجربیات چند دهه اخیر عملیات های مقاومت درخدمت رزمندگان فلسطینی بود اما آنچه مهم بود امداد الهی بود.

وی افزود: «برای نخستین بار عملیات ترکیبی از سوی فلسطینیان علیه اشغالگران اسرائیلی انجام شد و برای نخستین بار هم تمامی جریان های فلسطینی از اجرای این عملیات حمایت کردند. قرار بود صهیونیست ها در این ایام برنامه تخریب مسجدالاقصی را دنبال کنند اما این عملیات تمام نقشه های آنان را نقش بر آب کرد، سرویس های امنیتی شکست خوردند و این زلزله سهمگین تا نابودی فلسطین تداوم خواهد داشت. هرجا صهیونیست ها وارد شوند آنچه سرشان میاید که در سدیروت و عسقلان سرشان آمد.»

روایت نماینده جنبش حماس از میدان نبرد

خالد القدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران نیز در این نشست اظهار کرد: اکنون در کنار جنگ میدانی و نظامی با جنگ روایتی مواجه هستیم که آمریکا در راس آن است. در این جنگ، جنگ روایت گری مطرح است، مقامات امریکایی در زمان کشتار غیر نظامیان فلسطینی، در تلاویو بودند. مسئولان این کشور از طریق کوچ اجباری فلسطینیان قصد دارند مقاومت مردم را درهم شکنند.

نماینده حماس با اشاره به اینکه رسانه ها و دولت های غربی برای نشر حقیقت ارزش قائل نیستند و همواره در حال دروغ پراکنی بوده اند، اظهار کرد: برای بازتاب حقایق فلسطین حدود ۱۰ خبرنگار عرب شهید شده اند. خبرنگاران غربی حق دارند به غزه بروند و دروغ مخابره کنند اما خبرنگاران ایرانی و عرب حق ندارند وارد غزه شوند!.

وی افزود: سخنرانی بایدن مشخص است که توسط جناح راست صهیونیست به او دیکته شده بود. بایدن و دولت آمریکا احساس کردند عملیات طوفان الاقصی تهدید واقعی علیه آنهاست و مانع از امداد رسانی به مردم غزه شدند. امروز بایدن به دنبال آن است که ۸ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی برای سرکوب بیشتر مردم مظلوم غزه کمک کند.

قدومی ادامه داد: حدود ۵ هزار سرباز از نیروهای مقاومت در این نبرد شرکت کردند. در ابتدا ۳۵۰۰ رزمنده پایگاه های اشغالگران را تصرف و تخریب کردند و بعد هم ۱۰۰۰ رزمنده مانع پشتیبانی رژیم صهیونیستی از این پایگاه ها شدند و ۵۰۰ رزمنده هم پیشتیبانی و هدایت گلایدرها را برعهده داشتند.

تهران میزبان یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی | اسماعیلی: تمام قد پای فلسطین ایستاده ایم

وی در ادامه ضمن اشاره به قدرت گیری روزافزون نیروهای مقاومت و ضعف شدید رژیم صهیونیستی در برابر این نیروها گفت: زمانی چهار نظامی صهیونیستی نزد مقاومت در اسارت به سر می بردند اما امروز ۲۰۰ اسیر در اختیار مقاومت است و ۷۵۰ صهیونیست نظامی و غیر نظامی هم در نتیجه عملیات رزمندگان فلسطینی مفقود شده اند. هدف ما از این عملیات این است که از محو قضیه فلسطین به دست دشمن جلوگیری کنیم.

نماینده جنبش حماس افزود: برخی کشورها در حمایت از مردم فلسطین بیانیه شفافی ارائه ندادند و دو پهلو موضع گیری کردند. زندگی که با ذلت همراه باشد و دشمن هر کاری که اراده می کند انجام می دهد ارزشی ندارد. امروز مشاهده می کنیم که پشت جنایات علیه فلسطینیان استیصال دشمن نهفته است.

ابعاد جدید عملیات طوفان الاقصی

قدومی در خصوص ابعاد عملیات طوفان الاقصی توضیح داد: مرحله دوم جنگ از دو روز پیش آغاز شده و از روز گذشته نیروهای مقاومت موشک های راهبردی (موشک های عیاش ۲۵۰) را به صافاد شلیک کردند. ژنرال نمرود (فرمانده ارتش رژیم اشغالگر) زمانی مدعی بود که تانک های اسرائیلی باید در دمشق مستقر شوند اما امروز خود او اسیر نیروهای مقاومت است. ژنرال هایی که برای مقاومت خط و نشان میکشیدند امروز کشته شده اند.

این نماینده مقاومت ملت فلسطین همچنین ضمن اشاره به لزوم بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی برای امداد رسانی به ملت فلسطین بویژه ساکنان غزه تحت محاصره در خصوص خبرنگاران شهید فلسطینی بیان کرد: شهدای حقیقت برای انتقال حقیقت شهید شدند و شما خبرنگاران باید راه این شهدا را ادامه دهید. در پایان این جنگ ۲ راه کار وجود دارد یا این اشغال باید پایان پذیرد که پیشنهاد آن را هم پوتین رئیس جمهور روسیه ارائه داده اما از سوی آمریکا رد شده است. راه دوم راه مقاومت است؛ ما با ایمان به خدا میجنگیم و ان شاءالله پیروز خواهیم شد.

اسماعیلی: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قواعد بین المللی و انسانی پایبند نیست

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخش پایانی این نشست در خصوص نبرد طوفان الاقصی گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قواعد اخلاقی، بین المللی و انسانی پایبند نیست و همه ابزارهای سیاسی و نظامی را در اختیار دارد.

وی افزود: دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است. امروز رژیم صهیونیستی به مدد قدرت گروه های مقاومت در ضعف شدید به سر می برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه توضیح داد: امروز معادلات سیاسی، امنیتی، رسانه ای و خبری تغییر کرده و اگر تحولات امروز را چند دهه قبل کسی میخواست پیش بینی کند به او انگ متوهم زده می شد. امروز رژیم وحشی صهیونیستی که به هیچ قاعده اخلاقی و انسانی توجهی ندارد و همه ابزارهای رسانه ای و سیاسی دنیا را در اختیار دارد این طور جلوی مقاومت زانو می زند. این اتفاق به قدری مهم است که ما هنوز ابعاد مهم آن را درک نکرده ایم.

تهران میزبان یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی | اسماعیلی: تمام قد پای فلسطین ایستاده ایم

اسماعیلی در ادامه توضیح داد: در یک روز نیروهای مقاومت وارد اراضی اشغالی شده و صهیونیست‌ها را به هلاکت می رسانند و تعداد قابل توجهی از سران و افراد مهم را به اسارت در می آورند و آن ها را به خفت و خاری می کشانند.

وی در ادامه افزود: در جنگ ۶ روزه در یک شب رژیم صهیونیستی تمامی فرودگاه های عربی را با خاک یکسان کرد و کشورهای عربی در آستانه سقوط قرار گرفتند و بلندی های جولان اشغال شد و رهبران عرب همه مجبور به عقب نشینی شدند و بعد این عقب نشینی زمینه سازش خفت بار میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی فراهم شد. امام بزرگوار فریاد حمایت از فلسطین سر داد و معادلات به تدریج تغییر کرد.

اسماعیلی اظهار کرد: در انتفاضه اول وقتی کودکان فلسطینی با سنگ به مبارزه با صهیونیست ها می پرداختند به همت و نگاه آنها تحسین و درود می‌فرستادیم اما در آن هنگام کسی فکر نمی‌کرد این مبارزه به این نقطه برسد و فشارهای زیادی بر صهیونیست ها اعمال شود، این در حالی است که صهیونیست ها به کودکان خود آموزش می دادند که سرزمین موعود از نیل تا فرات است و محدود به فلسطین اشغالی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال آن است که با جنگ رسانه ای کرسی ظالم و مظلوم را تغییر دهد. موضوع تاسیس رژیم جعلی از سال ۱۹۱۸ شروع شد و همین جنگ طلبان اروپایی آن زمان طرح سرزمین مقدس برای صهیونیست ها را پیش کشیدند. شهید قسام دهه سی میلادی با صهیونیست ها و انگلیسی ها که حامی آنها بوند درگیر شدند. نیروهای صهیونیستی سی سال جنایت کردند تا موفق شدند این رژیم جعلی را تاسیس کنند. این اتفاقات آنقدر سخت و پیچیده بود که بریتانیا به تنهایی قادر نبود این کار را تنها انجام دهد و بعد هم ۷۵ سال جنایت کردند. امروز مشاهده می کنیم که صهیونیست ها در ذلت قرار دارند.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: من در اجلاس وزرای فرهنگ منطقه مطرح کردم دوران سلطه رسانه های غربی تمام شده و عصر سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است و دشمن امروز هیبت خود را از دست داده است. در هر نظر سنجی که امروز در غرب برگزار می‌شود مدافعان حقوق فلسطین خودنمایی می کنند. ما در جامعه رسانه ای امروز خدمت شما اعلام میکنیم که در کنار شما هستیم و جامعه ایران داغدار شماست و با دیدن کودکان چند روزه که شهید شده اند ما هم با شما اشک می ریزیم. ما پای این انقلاب تمام قد ایستاده ایم.

فیلم | اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین «منادیان الاقصی»

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha