دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / امام جمعه یزد گفت: عدم کنترل بر قیمت‌ها در کارخانه‌ها و در ابتدای تولید بسیار معضل بزرگی را در کشور به وجود آورده، زیرا امروزه سودهای چند درصدی برای کارخانه‌داران اهمیت دارد نه اینکه محصول را با قیمت مناسب و معقول به مردم ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در استان یزد، اظهار داشت: متاسفانه زمانی که دولت و یا استان دچار کمبود در بودجه می‌شود از بودجه فرهنگی کاسته می‌شود، در حالیکه اگر به مسائل فرهنگی اهمیت داده شود بسیاری از مسائل و مشکلات استان و کشور نیز حل خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات موجود به‌دلیل اهمیت ندادن به فرهنگ و دین مردم است، زیرا این دین و فرهنگ است که مردم را آراسته می‌کند و آن‌ها را از شر و بدی‌ها باز می‌دارد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا مردم را به زندگی بدون دین و فرهنگ عادت دهد، گفت: امروزه دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دین و فرهنگ را به عنوان دو عنصر مهم و اثرگذار در زندگی از مردم بگیرد تا در نهایت بتواند خود بر آنها مسلط شود.

لجام‌گسیختگی قیمت‌ها پایان یابد

آیت الله ناصری با اشاره به معضل لجام‌گسیختگی و عدم نظارت بر قیمت‌ها در کشور، اظهار کرد: عدم کنترل بر قیمت‌ها در کارخانه‌ها و در ابتدای تولید بسیار معضل بزرگی را در کشور به وجود آورده، زیرا امروزه سودهای چند درصدی برای کارخانه‌داران اهمیت دارد نه اینکه محصول را با قیمت مناسب و معقول به مردم ارائه دهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: همین عدم نظارت بر قیمت در کارخانه‌ها باعث شده تا گرانی لجام‌گسیخته‌ای در جامعه حاکم باشد و قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اهمیت خودکفایی در صنعت کشاورزی و تهیه خوراک دام عنوان کرد: ارزش واردات محصولات و دانه‌های روغنی به کشور بسیار زیاد است و اگر بتوانیم در زمینه تهیه خوراک دام و همچنین دانه‌های روغنی به خودکفایی برسیم، بسیاری از هزینه‌های کشور می‌تواند در مسیر دیگری سرمایه‌گذاری شود.

آب مهمترین مسئله استان یزد است

داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه در سازمان برنامه‌ و بودجه تلاش بر این است تا استان‌ها بتوانند مسیر رشد و بالندگی را با قدرت طی کنند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیش از هرچیز خدمت به مردم و مناطق محروم اهمیت دارد و در این دولت تلاش شده تا گام‌های ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در مناطق محروم برداشته شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: برای رسیدن به رشد ۸درصدی که از عناوین مطرح شده توسط مقام معظم رهبری است باید از تمام توان کشور و ظرفیت‌های موجود مانند بسیج، بخش‌های خصوصی و دولتی و سایر بخش‌ها کمک گرفت و همه تلاش کنیم تا زمینه‌های این رشد فراهم شود.

وی ادامه داد: منابع و امکانات هم از نظر زیرساختی و هم انسانی فراهم است و تنها باید با بهره‌گیری صحیح از این منابع و ظرفیت‌ها و ایجاد ارتباط بین آنها به بهروری و رشد برسیم.

منظور، با اشاره به اینکه استان یزد جزو ۶ استان صنعتی کشور است، عنوان کرد: استان یزد در تولیدات کشاورزی جزو دو استان برتر و در زمینه منابع جزو سه استان برتر کشور است و این خود نشان‌دهنده این است که این استان توانایی و ظرفیت‌های لازم را داراست و تنها باید به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: در زمینه مسئله آب استان یزد، تمام ظرفیت‌های خود را به کار خواهیم گرفت تا استان یزد در راستای اتمام پروژه‌ها و طرح‌های حوزه آب به مشکل نخورد.

وی با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی در استان یزد، اظهار کرد: در استان یزد چندین راه مواصلاتی مهم در دست اقدام است که یکی از آنها شریان مهم یزد تا طبس است که تلاش می‌کنیم تسهیلات لازم را فراهم کنیم تا این کار با سرعت بیشتر به اتمام برسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه‌های حوزه‌های سلامت در استان یزد، گفت: تکمیل بیمارستان‌ها در استان یزد برای ما بسیار مهم است، بنابراین از محل یک درصد مالیات ارزش افزوده، برای تکمیل بیمارستان‌ها در کشور استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان یزد ظرفیت بزرگی در راستای تبدیل شدن به قطب سلامت کشور را دارد، یادآور شد: باید تلاش کنیم طرح‌های ناتمام حوزه‌ سلامت در استان یزد به پایان برسد تا گام بزرگی در راستای حمایت از استان یزد برای تبدیل شدن به قطب سلامت کشور برداریم.

بیان دغدغه‌های استان در جلسه شورای برنامه‌ریزی

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به یزد، اظهار کرد: افتتاح چندین پروژه عمرانی در حوزه‌های سلامت، آب به‌عنوان مهمترین مسئله استان، مدارس خیرساز و در نهایت حضور در شورای برنامه‌ریزی استان از برنامه‌های مهم سفر یک روزه رییس سازمان برنامه و بودجه به یزد است.

استاندار یزد ادامه داد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تلاش می‌شود تا مسائل، مشکلات و دغدغه‌های مهم استان بیان شود تا به فضل الهی و حمایت دولت سیزدهم شاهد برطرف شدن آن باشیم.

نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در پایان این دیدار به بیان مسائل و مشکلات استان پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha