شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تدبر در قرآن

حوزه/ طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک گفت: اگر از سختی‌های راه بترسند و در راه خدا قدم نگذارند، حرکتی نخواهند کرد و محکوم به رکود و عقب گرد خواهند بود، اما اگر به سنت خدایی " ان مع العسر یسرا " ایمان داشته باشند، با توکل بر خدا در اطاعت و حرکت مشتاقانه می‌کوشند و با یاری خدا به مقصد خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز جلسه‌ای با موضوع تدّبر در سوره مبارکه "انشراح" توسط خانم بزرگی از طلاب موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک با حضور جمعی از طلاب در این مؤسسه برگزار شد.

در این جلسه خانم بزرگی با بیان اینکه سوره انشراح با سوره ضحی زوج سوره هستند، اظهار داشت: طبق این دو سوره و سوره‌های دیگر قرآن کریم مهمترین مسئله در تبلیغ، داشتن شرح صدر است که خداوند طبق این سوره به پیامبر(ص) شرح صدر داده است.

وی تصریح کرد: طبق نظرات بزرگان برای امام زمان باید ۳۱۳ وزیر حاضر باشند که فعلشان، حرفشان و نظرشان، فعل، حرف و نظر امام باشد.

بزرگی خاطرنشان کرد: این درسی برای همه انسان‌هاست که اگر از سختی‌های راه بترسند و در راه خدا قدم نگذارند، حرکتی نخواهند کرد و محکوم به رکود و عقب گرد خواهند بود، اما اگر به سنت خدایی " ان مع العسر یسرا " ایمان داشته باشند، با توکل بر خدا در اطاعت و حرکت مشتاقانه می‌کوشند و با یاری خدا به مقصد خواهند رسید.

انسانی که از سختی‌ راه بترسد محکوم به رکود خواهد بود

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha