دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
اولین نشست شورای سیاستگذاری کنگره بزرگداشت آیت الله سید رضا فاضلیان

حوزه/ اولین نشست شورای سیاستگذاری کنگره بزرگداشت آیت الله سید رضا فاضلیان از علمای استان همدان و امام جمعه فقید ملایر در تالار آیینه انجمن مفاخر فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در همدان، اولین نشست شورای سیاستگذاری کنگره بزرگداشت آیت الله سید رضا فاضلیان از علمای استان همدان و امام جمعه فقید ملایر با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و جمعی از مسئولان و فضلای برجسته استان همدان در تالار آیینه انجمن برگزار شد.

بر اساس این گزارش: رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و فعالیت‌های مجدانه این اداره کل در تکریم و تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان، اظهار داشت: با توجه به تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری باشکوه کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله سید رضا فاضلیان، انجمن درصدد است که این مهم را با برنامه‌ریزی مناسب به انجام رساند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دولت مردمی توصیه اکید رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است که مفاخر ایران در سطح گسترده‌تری با مدد ابزارهای جدید هنری، خاصه به نسل جدید معرفی شوند تا جنبه هویت بخشی این فعالیت‌ها، ظهور بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بزرگداشت چهره‌هایی چون آیت الله فاضلیان باید کوشش شود که این چهره‌ها ابتدا در شهر و استان محل سکونت خود به خوبی شناسانده شوند و در ادامه در سطوح ملی و فراملی جایگاه و اهمیت آنان برای همگان تبیین گردد.

شالویی خاطرنشان کرد: بخش دانشگاهی و دانش آموزی کنگرهای بزرگداشت مفاخر فرهنگی ایران، خاصه کنگره آیت الله فاضلیان باید به‌صورت ویژه و جدی از سوی دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش مطمح نظر باشند تا انتقال میراث ژرف عالمان و بزرگان گذشته این سرزمین به بهترین وجه ممکن به نسل نوی ایران صورت پذیرد.

در ادامه این نشست و پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های کنگره بزرگداشت آیت الله فاضلیان در سال گذشته از سوی مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد فرهنگی و دینی، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اجرایی و راهبردی خود را ارائه نمودند.

مدیران انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه ملایر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل صدا و سیما و نماینده استاندار همدان و جمعی از شخصیت‌های حقیقی به‌همراه استادانی از حوزه‌های علمیه همدان و قم، اعضای شورای سیاستگذاری کنگره نکوداشت آیت الله سید رضا فاضلیان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha