پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر / افتتاحیه اجلاس منطقه‌ای نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه استان‌های غرب و جنوب غربی

حوزه / امام جمعه همدان گفت: ائمه جمعه وابسته به هیچ گروه و جریانی نیستند و برای تحقق و اعتلای حق فریاد می‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در اجلاس منطقه‌ای نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه استان‌های غرب و جنوب غرب که به میزبانی همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه علمای بسیاری در همدان حضور داشته‌اند، اظهار داشت: ملاحسین قلی شوندی، شیخ محمد بهاری، آیت الله آخوند، آیت الله فاضلیان، مرحوم موسوی همدانی جمعی از علمایی هستند که در این سرزمین حضور داشتند و مردم این خطه از برکات وجودی آنها بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه شبکه امامت در مسیر توصیه‌های امیرالمومنین(ع) حرکت می‌کند، گفت: یکی از نکاتی که حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه بر آن تأکید دارد، صحبت از حق است، حق مسئول بر مردم و حق مردم بر مسئول.

امام جمعه همدان، افزود: اگر جامعه اسلامی می‌خواهد پیش برود و به عدالت دست پیدا کند و در آن اقامه قسط رخ دهد، باید این حق دو طرفه به درستی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه اگر این دو حق رعایت شود، جامعه به مرز عدالت نزدیک خواهد شد، اظهار کرد: عدالت مفهومی است که بعد از حق مطرح می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه شبکه امامت خودش را موظف می‌داند تا از این حقوق حفاظت کند، یادآور شد: آنجایی که خواسته‌های مردم را مطالبه می‌کند، حق مردم تحفظ می‌شود و آنجایی که باید امیدآفرینی کند و عملکرد خوب مسئولان را بیان کند، حفاظت از حقوق مسئولان است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه بر مسیر حق حرکت می‌کنند، گفت: ائمه جمعه وابسته به هیچ گروه و جریانی نیستند و برای تحقق و اعتلای حق فریاد می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: آنچه مهم است، این تریبونی است که باعث اعتلای اسلام می‌شود و باید در آن حافظ حق مسئولان و مردم باشیم.

وی در پایان با تقدیر از آیت الله موسوی اصفهانی و آیت الله طه‌محمدی، اظهار کرد: آیت الله موسوی اصفهانی ۲۲ سال در خدمت حوزه علمیه استان است و این خدمات جای تقدیر دارد و آیت الله طه‌محمدی نیز زحمات زیادی در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان کشیده‌اند که امروز فرصت مغتنمی است که از این بزرگان تقدیر کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha