سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در دیدار با پرسنل ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت نبی اکرم (ص)،

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: در زندگی دویست و پنجاه ساله حضرات معصومین(ع) متوجه می‌شویم، یکسری اقدامات ثابت و اصولی را انجام می‌دادند که در طول این مدت، حتی یک لحظه تعطیل نشد و آن هدایت‌گری و تربیت شاگردان، در قاموس مجالس تبیین و آموزه‌های ناب دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری صبح امروز در دیدار با پرسنل ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، اظهار داشت: برگزاری جلسات روشنگرانه حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: جهاد تبیین و روشنگری جز برنامه‌های اصلی حضرات معصومین(ع) بوده است.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)، گفت: امام عسکری(ع) یک الگوی تمام عیار جهادی بودند، زیرا امامان ما، در هر برهه زمانی که قرار داشتند با دشمن شناسی قوی و دقیق برای آن زمان خود، برنامه ریزی می‌کردند.

وی افزود: در زندگی دویست و پنجاه ساله حضرات معصومین(ع) متوجه می‌شویم، یکسری اقدامات ثابت و اصولی را انجام می‌دادند که در طول این مدت، حتی یک لحظه تعطیل نشد و آن هدایت‌گری و تربیت شاگردان، در قاموس مجالس تبیین و آموزه‌های ناب دینی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: این حرکت‌ها هم برای ما الگو است و هم درس، زیرا یاد می‌گیریم هر کسی باید اطرافیان خود را ارشاد و تبیین کند و به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، «جهاد تبیین فوری و قطعی» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه در خصوص ارتباط‌گیری ائمه اطهار(ع با شیعیان یک سنت ثبت شده است، خاطرنشان کرد: همواره جویای حال شیعیان بودند، به گونه‌ای که امام حسن عسکری(ع)، به انحای مختلف با مردم و جامعه ارتباط می‌گرفتند که این بعد را نیروهای انقلابی و مومن باید خیلی جدی بگیرند.

امام جمعه کرمانشاه، گفت: از اصلی‌ترین برنامه‌های امام عسکری(ع) عادت دادن مردم برای دوران غیبت و تربیت معنوی مردم برای اینکه بتوانند در زمان غیبت روی پای خود بایستند.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم در زمان غیبت امام عصر(عج)، نسبت به این سیره نورانی و مبارک امام عسگری(ع)، اهتمام لازم را داشته باشیم.

هدایت‌گری و تربیت شاگردان، از مهم‌ترین اقدامات اهل بیت علیهم السلام بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha