دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام دری

حوزه / امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه معصومه(س)، بصیرت و مجاهدت است که برای یاری رساندن به برادر خود هجرت می‌کنند تا به مقام شهادت دست می‌یابد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی دری امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد امشب در مراسم سوگواری وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در مسجد جامع حاجی آباد، اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: «خداوند حرمی دارد که مکه است و برای پیامبر(ص) هم حرمی است و آن مدینه است و حرم امیرالمؤمنین(ع) کوفه و حرم ما اهل بیت(ع) نیز شهر قم است و به‌زودی در قم، زنی از فرزندان من به نام فاطمه دفن می‌شود که هر کس مرقد او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.»

وی افزود: اگر به این گفتار از امام صادق(ع) نظاره کنید و بر زمان گفتن این حدیث، خواهیم دریافت که این سخن قبل از تولّد امام کاظم(ع) پدر بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س) بیان شده است.

امام جمعه شهرستان حاجی آباد عنوان کرد: شهر قم ویژگی منحصر به‌فردی دارد، از جمله اینکه زیارتگاه حضرت فاطمه معصومه (س) است و از طرف دیگر شهر علم و فضل است و نور علم در این شهر از مشرق به مغرب ساطع می‌شود.

حجت‌الاسلام دری ادامه داد: شیخ زکزاکی در نیجریه ۲۰میلیون نفر را شیعه می‌کند و سید حسن نصرالله و دیگران از تربیت یافتگان مکتب اهل بیت(ع) در سراسر دنیا به‌واسطه بیان زیبای معارف اهل بیت(ع) به مردم، شیفته اسلام می‌شوند.

وی اظهار کرد: امروز جامعه تشنه صدای معارف اهل بیت(ع) است و این حرکت از قم آغاز شده و دنیا را تکان می‌دهند.

امام جمعه شهرستان حاجی آباد، به بیان برخی از فضیلت‌های این بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: شبهات ایشان به حضرت زهرا(س) و علم ایشان در زمان حیات پدرشان امام موسی بن جعفر(ع) زبانزد است، تا جایی که امام کاظم(ع) در شأن دختر خود می‌فرماید «فداها ابوها».

حجت‌الاسلام دری تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه معصومه(س)، بصیرت و مجاهدت است که برای یاری رساندن به برادر خود هجرت می‌کنند تا به مقام شهادت دست می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha