شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 حضرت معصومه(س)

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان، شکل گیری حوزه علمیه قم در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را تجلی علم و دانش اهل بیت(ع) دانست و گفت: به برکت حرم کریمه اهل بیت(س)، امروز از قم علوم و معارف دینی به سراسر دنیا منتقل می گردد.

حجت الاسلام بدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با بیان این که امام رضا(ع) در روایتی فرمودند«مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَنى» اظهارداشت: امام رضا(ع) در باب شأن و منزلت حضرت معصومه (س) می فرمایند"هرکس معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است". در حقیقت زیارت این بانوی باکرامت هم ردیف زیارت امام معصوم شمرده شده  است.

استاد حوزه علمیه اصفهان بااشاره به حدیث امام صادق( ع )که فرموده اند "باشفاغت او(حضرت معصومه) همه شیعیان وارد بهشت می شوند"، افزود: امام(ع) قبل از تولد حضرت معصومه(س) از عظمت و شان این بانو سخن می گفتند.

وی در توصیف عظمت و شأن کریمه اهل بیت(س) از نگاه امام جعفرصادق (ع ) به حدیث دبگری اشاره کرد و افزود: امام صادق( ع) میفرماید، خداوند حرمی دارد که مکه است، پیامبر(ص) حرمی دارد که مدینه است و حضرت علی(ع) حرمی دارد که کوفه است و قم کوفه کوچک است که از هشت درب بهشت سه درب آن به قم باز می شود و زنی از فرزندان من در قم از دنیا می رود که اسمش فاطمه دختر موسی(ع) است و به شفاعت او همه شیعیان وارد بهست می شوند

حجت الاسلام بدری، پیرامون شباهت حضرت معصومه (س) و حضرت فاطمه (س) به حدیث (فداه ابوها) اشاره کرد و اظهارداشت: همان طوری که پیامبر(ص) در خصوص عظمت حضرت فاطمه(س) لفظ پدرش فدایش باد را بیان فرموده اند، حضرت موسی کاظم (ع) هم درباره کریمه اهل بیت(ع) این بیان را به کار برده اند.

استاد حوزه علمیه اصفهان در پایان شکل گیری حوزه علمیه قم در اطراف حرم  مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را تجلی علم و دانش اهل بیت(ع) دانست و گفت: به برکت حرم کریمه اهل بیت(س)، امروز از قم علوم و معارف دینی به سراسر دنیا منتقل می گردد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha