شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 389743
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
حجت الاسلام  علی  صغیرا

حجت الاسلام صغیرا گفت:امام صادق(ع) فرمودند "حرمت مومن از کعبه بالاتر است"، این موضوع در بحث خبرنگاری بسیار مهم است، ما باید مراقب باشیم که آبروی برادران ایمانی خود را حفظ کنیم تا به شخصیت افراد احترام گذاشته شود.

حجت الاسلام  علی  صغیرا از کارشناسان رسانه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به روز خبرنگار به ارزش و اهمیت خبر و خبررسانی اشاره کرد و گفت: رسالت خبرگزاری و خبرنگار یعنی رساندن خبر، همان رسالت انبیاء الهی(ص) است که امر بسیار مقدسی است. اگر در جامعه ای خبرنگاران به وظیفه خود یعنی رساندن صحیح خبر با هدف آگاه سازی جامعه عمل کنند، آن جامعه در مسیر درست حرکت و به سوی رشد و تعالی گام بر می دارد.

وی با اشاره به هجمه تبلیغاتی رسانه های غربی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایط جنگ نرم، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید توجه داشته باشند که در شرایط کنونی تهاجمات رسانه ای دشمن بسیار زیاد شده است، به گونه ای که کشور ما در برابر بمباران خبری دشمنان قرار گرفته و این مسئله وظیفه خبرنگاران مومن و متعهد را سنگین می کند، زیرا آنها باید با تاسی به آیه شریفه 60 سوره انفال که می فرماید:" وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ" ضمن بالا بردن دانش، آگاهی، مهارت و توانایی خود، از طریق ابزار های به روز و کارآمد رسانه ای در برابر هجمه های تبلیغاتی دشمن بایستند.

این کارشناس رسانه در ادامه با بیان اینکه متاسفانه رسانه های غربی خالی از اخلاق مداری هستند، به بحث فقه و اخلاق رسانه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران مومن و معتقدنباید دنباله رو امپریالیسم خبری غرب باشند، بلکه باید اخلاق مداری را  سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان این که خبرنگاران باید توجه داشته باشند تا از صحت و سقم خبری مطمئن نشدند آن را منتشر نکنند، زیرا انتشار یک خبر نادرست می تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد، ابراز داشت: امام صادق(ع) فرمودند "حرمت مومن از کعبه بالاتر است"، این موضوع در بحث خبرنگاری بسیار مهم است، ما باید مراقب باشیم که آبروی برادران ایمانی خود را حفظ کنیم و به شخصیت افراد احترام گذاشته شود.

عضو شورای مرکزی بسیج رسانه استان اصفهان افزود: اگر رسانه ها اخلاق مدار باشند پیام های آنها، ماندگار تر و اثر گذار تر است، لذا خبرنگاران باید الگوی خود را از بزرگترین خبر رسان عالم یعنی پیامبر اکرم(ص) انتخاب کنند، که خداوند در خصوص ایشان در قرآن می فرماید" انک لعلی خلق عظیم".

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha