یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / امام جمعه یزد گفت: حقوق بشر برای حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی چشم خود را بر جنایات رژیم صهیونیستی بسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به اهمیت تقوا و پرهیز از گناه اظهار داشت: ما در محضر خدا هستیم و خداوند ناظر بر اعمال ما است و باید در مسیر خداوند گام برداریم.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید ایمان و اعتقاد قلبی و خشوع نسبت به خواسته‌های خداوند داشته باشیم و برای رسیدن به قرب الهی و محبت قلبی به خداوند تلاش کنیم.

وی با اشاره به راه‌های رسیدن به خداوند تصریح کرد: عبادت خداوند باید با ایمان قلبی و با خشوع انجام شود، نه اینکه در هنگام عبادت به مسائل دنیوی فکر کنیم و برای رسیدن به مقام قرب الهی باید در این مسیر با سیر قلبیِ بیشتر نسبت به سیر بدنی حرکت کنیم.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: در تلاش‌های خود باید به دستیابی رضایت و محبت خداوند توجه کنیم و در مسیر محبت الهی قدم برداریم تا بتوانیم به درجه خشوع در پیشگاه حق دست پیدا کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه برای رسیدن به خداوند هفت راه مهم وجود دارد، عنوان کرد: انفاق و احسان، توبه در پیشگاه خداوند، سیرت و نیت پاک، وفای به ‌عهد و تقوا، صبوری در تمام مراحل زندگی، توکل به خداوند، برقراری عدالت و جهاد در راه خداوند، از جمله راه‌های مهمی است که انسان را در پیشگاه خداوند محبوب می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند به‌کسانی که در مسیر او قدم می‌گذارند بسیار توجه می‌کند و هیچگاه این افراد را ناامید نمی‌کند و دست از هدایت آنها برنمی‌دارد.

خوی حیوانی آمریکا عامل حمایت از کشتار مردم غزه است

آیت‌الله ناصری در بخش دیگر با بیان اینکه یاری خداوند و رهنمودهای امام راحل ملت ایران را به الگویی برای سایر کشورهای مسلمان و حوزه مقاومت تبدیل کرد، گفت: برای برادران فلسطینی‌مان از خداوند متعال طلب صبر می‌کنیم و مقاومت این عزیزان را تحسین می‌کنیم.

وی افزود: امروزه مقاومت ملت فلسطین به مرحله مهم و حساس خود رسیده، ملت مقاوم فلسطین رشد کردند و به لطف خداوند دشمن در طول این ۷۰ سال هیچگاه نتوانست این ملت را شکست دهد.

امام جمعه یزد، ضمن ابراز نگرانی در مورد ظلم استکبار جهانی علیه ملت فلسطین، گفت: خوی حیوانی، استکبار جهانی را به درجه‌ای رسانده که به حمایت از کشتار زنان و کودکان غزه و ملت فلسطین رأی می‌دهند و صدای مردم مظلوم غزه را نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه استکبار جهانی برای رسیدن به مقصد خود از کشتار جمعی ابایی ندارند، عنوان کرد: حقوق بشر کجاست تا در برابر جنایات رژیم کودک کش اسرائیل موضع گیری کند، تنها چیزی که در این واقعه مشخص است این است که آمریکا و سازمان ملل در راستای دستیابی به اهداف غیرانسانی خود حرکت می‌کنند و حقوق بشر نیز چشم خود را بر این جنایت آشکار می‌بندد.

وی ادامه داد: خداوند وعده داده که با صابرین است، بنابراین ملت فلسطین با صبر و گام برداشتن در مسیر الهی قطعا به پیروزی می‌رسند و این وعده راستین خداوند است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: ملت فلسطین شجاعانه و با ابتکار و اتکا به توانایی‌های خود قطعا در این مسیر به پیروزی می‌رسند.

وی ادامه داد: علمای اسلامی و کشورهای اسلامی نیز نباید اجازه دهند که استکبار جهانی به اهداف خود برسند و بدانند که الان زمان یاری اسلام و مسلمانان است.

تربیت جوانانی از جنس شهید فهمیده اعتلای کشور را رقم ‌می‌زند

آیت‌الله ناصری با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در پیشرفت کشور و اعتلای ایران تربیت نوجوانان و جوانانی همچون شهید فهمیده است.

وی افزود: فضای مجازی امروزه مسیر آگاهی فرزندان ما را منحرف کرده و متاسفانه هویت فرزندانمان بر اساس اهداف غربی در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی فرزندان ایرانی، اظهار کرد: باید خانواده‌ها نسبت به تربیت اسلامی_ایرانی فرزندانشان کوشا باشند و نسبت به شکل‌گیری هویت کودکان ایران زمین بیش از گذشته جدی باشند تا در دنیای امروز که سرشار از مسیرهای گمراه کننده است، بتواند راه راست را تشخیص دهد.

وی تربیت صحیح را نوعی پدافند غیرعامل دانست و گفت: باید اسلام، شیعه و ملت مسلمان تقویت شوند و این مهم با تربیت صحیح صورت می‌گیرد.

جواب نهی از منکر ضرب و شتم نیست

آیت الله ناصری با اشاره به ایام سالروز شهادت شهیدان علی وردی و عجمیان، خاطرنشان کرد: شهیدان آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان دو شخص وارسته بودند که در راستای عمل به فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند، این افراد مگر چه گناهی داشتند که آنگونه ظالمانه و وحشیانه با آنها رفتار شد و در نهایت شهید شدند؟

وی ابراز کرد: البته این دو شهید بزرگوار در راه امام حسین(ع) گام برداشتند و به رستگاری رسیدند و نیز جاودانه شدند، اما انسانیت نمی‌پسندد که به دلیل امر به معروف و نهی از منکر فرد آمر را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

وی ادامه داد: روحیه امر به معروف و نهی از منکر باید در همه افراد جامعه اسلامی از جمله طلاب و روحانیون، کسبه و بازاریان، کارگر و کارمند وجود داشته باشد و با این روحیه است که می‌توانیم جامعه و آرمان‌های اسلامی و انقلابی خود را حفظ کنیم.

آیت الله ناصری، با انتقاد از ضرب و جرح آمرین به معروف یادآور شد: در جامعه اسلامی جواب امر به معروف و نهی از منکر پرخاشگری و ضرب و شتم نیست، بلکه همه اقشار و صنوف مختلف باید با آموزش و روش مناسب نسبت به اقامه و عمل به فریضتین جدی باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha