یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / شورای حوزه استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با طرح این سوال که منظور غرب از حقوق زن آیا تنها افرادیست که منافع شما را تأمین می‌کنند، گفت: سال گذشته همین کشورها با عنوان حقوق بشر و دفاع از حقوق زن چه اتفاقات نامبارکی را در کشور ما رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: نظام سیاسی دنیا که همیشه دم از حقوق بشر می‌زدند امروز خود پشتوانه ظلم و کودک کشی شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه آنهایی که دم از حقوق انسانی می‌زدند امروز مهر سکوت بر لب زده‌اند، گفت: سال‌ها جمهوری اسلامی مدعی بوده و امروز نیز مدعی است، که این شعارهای حقوق بشر، شعارهای توخالی است که توسط سازمان‌های بین‌المللی برای اهداف سیاسی خودشان مطرح می‌شود و امروز به خوبی واقعیت این ادعا مشخص شد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه با این اتفاقات و جنایات پرده از بسیاری از واقعیت‌ها برداشته شد، اظهار کرد: شهادت مظلومانه کودکان بی‌گناه فلسطینی واقعیت اهداف سازمان‌های بین‌المللی را به خوبی نمایان کرد.

وی با بیان اینکه گنبد آهنین رسانه‌های غرب کنار زده شده و فریاد طرفداری از مظلوم در دل کشورهای استکبار بلند شده است، خاطرنشان کرد: کدام قدرت در عالم می‌توانست مشروعیت سیاسی این مستکبران و سست بودن خانه عنکبوت آنها را به خوبی نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: امروز دیگر در هر جای عالم هر انسانی فارغ از مذهب و آیین، اگر وجدانش بیدار باشد از مظلوم و مردم فلسطین دفاع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهادت مظلومانه کودکان فلسطینی محکی برای صداقت سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف در عرصه حقوق بشر است، یادآور شد: سال گذشته همین کشورها با عنوان حقوق بشر و دفاع از حقوق زن چه اتفاقات نامبارکی را در کشور ما رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با طرح این سوال که منظور شما از حقوق زن آیا تنها افرادیست که منافع شما را تأمین می‌کنند، ابراز کرد: رسوایی استکبار را باید در قدرت مقتدرانه شهدای مظلوم فلسطین دید.

وی با تأکید بر اینکه این سنت الهی است که برای برملا کردن بدترین پلیدی‌ها امروز کودکان مأمور شده‌اند تا چشم‌ها را باز کنند، گفت: کودکان فلسطینی با خون خون ثابت کردند برای عدالت نباید منتظر سازمان‌های بین‌المللی بود، بلکه باید خود جریان مقاومت را تقویت کنند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه خون کودکان مظلوم فلسطینی است که مقتدرانه تحولات را رقم می‌زند، یادآور شد: این خون به نیلی تبدیل خواهد شد که فرعون‌ها را در خود غرق خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه همه باید بر محور آموزه‌های قرآنی حرکت کنیم، اظهار کرد: فلسطین مسئله اول اسلام و محور وحدت است و نباید در این عرصه به بعضی از شعارها و شبهه‌ها توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه فارغ از شیعه و سنی بودن، همه کشورهای اسلامی در کنار هم باید از فلسطین حمایت کنند، ابراز کرد: امروز یک وفاق جهانی در بین مسلمانان بر علیه استکبار شکل گرفته و کشورهایی که درصدد عادی‌سازی روابط بودند نیز امروز کنار کشیده‌اند.

وی ادامه داد: همدلی و وحدت می‌توان در عرصه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و حتی داخل کشورها موثر باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تأکید بر اینکه در هر جای عالم آزاده‌ای اگر حضور دارد، امروز در کنار غزه قرار دارد، مطرح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند این شکستی غیر قابل ترمیم بود به این دلیل است که شکست دشمن یعنی رفتن آبروی سیاسی آنها.

وی با اشاره به اینکه از دست رفتن مشروعیت سیاسی و آبروی نداشته‌ این رژیم جعلی، نابودی کامل آن را نزدیک‌تر می‌کند، گفت: امروز اذهان بین المللی در دنیا پذیرفته که اسرائیل یک غده سرطانی، جعلی و ضد بشریست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه حتی در میدان نبرد هم این رژیم جعلی پیروز نشده است، یادآور شد: اگر آنها در این میدان پیروز شده بودند پس چرا به دنبال ابراز همدردی و تحریف رسانه‌ای هستند.

وی همچنین با اشاره به تهدید به حمله زمینی به غزه، اظهار کرد اگر دشمن به‌صورت زمینی وارد غزه شود معلوم نیست که دیگر بتواند خودش از غزه خارج شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه به فصل سرما نزدیک می‌شویم و حسینیه امام(ره) محل برگزاری نماز جمعه همدان، شرایط مناسبی برای اقامه نماز را ندارد، گفت: به علت شرایط نامناسب موجود در حسینیه باید از نمازگزاران به‌ویژه از خواهران عذرخواهی کنم و امیدوارم مسئولان استانی به وعده‌های داده شده نسبت به تکمیل هرچه سریع‌تر مصلی همدان عمل کنند.

وی با بیان اینکه در دیدار با رئیس جمهور راهکارها برای حل و ساخت مصلی مطرح شد، یادآور شد: ساخت و تکمیل مصلی همدان که بخشی از آن ساخته شده و بیت المال در حال از بین رفتن است، نیازمند همت مسئولان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، همچنین یاد و خاطره آیت الله موسوی همدانی و آیت الله فاضلیان که این هفته سالگرد درگذشت این بزرگان است را گرامی داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha