یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی-مدیر  حوزه علمیه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: طرح امین به مدت دو سال است در مدارس استان برگزار می‌شود و به‌خوبی توانسته مفید و مثمرثمر باشد و رضایت کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام با بیان اینکه یکی از مراکزی که باید در عرصه تربیت روحی و فکری و پرورش استعدادها نسبت به آن حساس بود آموزش و پرورش است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند، حضور طلبه‌ها در مدارس فقط برای اقامه نماز آن‌طور که باید تأثیر گذار نیست و طلاب باید در مدارس نقش آفرین باشند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: مدیریت حوزه علمیه کشور تصمیم گرفتند تا طرح امین در سراسر کشور اجرا شود، به همین منظور قریب بر ۲۰ هزار مدرسه در سرتاسر کشور دارای مشاور طرح امین شدند.

وی اضافه کرد: طرح امین نیز در پاییز سال ۱۴۰۱ در مدارس استان ایلام آغاز شد که در این طرح حدود ۵۳۰ طلبه خواهر و برادر در مدارس استان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، با اشاره به اینکه در بازدید و سرکشی از مدارس دارای مشاور امین، متوجه تأثیرات مثبت و مفید این طرح شدیم، یادآور شد: مشاوران طرح امین در مدارس در مسائل تربیتی، آموزشی، اجتماعی و علمی دانش آموزان نقش به‌سزایی دارند و با اجرای این روش در مدارس، آسیب‌هایی که متوجه دانش آموزان می‌شود را کمتر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در طرح امین مشاور هستند باید ویژگی‌هایی از پیامبر اسلام(ص) دارا باشند، اظهار کرد: یک مشاور باید دارای شخصیت مردمی، دلسوز دانش آموز، حریص در مسیر هدایت و رشد علمی دانش آموز و هم‌چنین مظهر رحمت و معرفت باشد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام، با تشکر از همکاری‌آموزش و پرورش استان در اجرای این طرح در مدارس استان، بیان کرد: این طرح که به مدت دو سال است در مدارس استان برگزار می‌شود، به‌خوبی توانسته مفید و مثمرثمر باشد و رضایت کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان را در پی داشته باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha