سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دوازدهمین جلسه اخلاق ونشست شورای اداری در سال جاری

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: شهید فهمیده با حضور در جنگ در آن زمان به وظیفه‌اش عمل کرد و اکنون جوانان ما نیز باید با جهاد اکبر و مراقبت نفس به عفت و پاکدامنی که بسیار مهم و در رشد و تعالی جامعه اثرگذار است، بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام محمد کارگر شورکی صبح امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: فداکاری نوجوانان شهید در جبهه حق و باطل، نشان ایثار و از خودگذشتگی جوانان و نوجوانان و انجام وظیفه آنها نسبت به این مرز و بوم دارد.

وی افزود: امروز در فلسطین شاهد رشادت‌های جوانان فلسطینی و مردم مظلوم غزه هستیم، حملات سنگین رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا بر سر مظلومان غزه نشان از خوی وحشی‌گری و کودک‌کشی رژیم منفور صهیونیستی دارد.

وی با بیان اینکه جنایاتی که با حمایت همه جانبه آمریکا اتفاق می‌افتد، جنایات جنگی محسوب می‌شود، گفت: باید جلو این وحشی‌گری، هر چه سریعتر گرفته شود و امیدواریم به‌زودی شاهد پیروزی مردم غزه و رزمندگان حماس باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به اینکه امام علی(ع) فرمودند: «مَا المُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّن قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ العَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلاَئِکَةِ»، یادآور شد: حضرت در این روایت، مجاهد شهید در راه خدا با کسی که عفیف و پاکدامن است را مورد مقایسه قرار می‌دهد و می‌فرمایند: « مجاهدی که در راه خدا شهید می‌شود، اجرش بیش از کسی نیست که قادر بر گناه است، ولی مرتکب گناه نمی‌شود.»

وی اظهار کرد: گرچه ما آیات و روایات زیادی درباره شهید و شهادت داریم و اجر و پاداشی که برای شهید بیان شده نشان از جایگاه والای شهید دارد و حتی در روایات داریم کار نیکی بالاتر از شهادت در راه خدا نیست، ولی در این روایت ثواب کسی که زمینه گناه برایش فراهم است ولی خود را آلوده به گناه نمی‌کند، هم رتبه و هم‌درجه با شهید شمرده شده است.

مدیر حوزه خواهران استان یزد تصریح کرد: شهید فهمیده با حضور در جنگ در آن زمان به وظیفه‌اش عمل کرد و اکنون جوانان ما نیز باید با جهاد اکبر و مراقبت نفس به مسئله عفت و پاکدامنی که بسیار مهم و در رشد و تعالی جامعه اثر گزار است، بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در این زمانی که ابزار گناه برای انسان فراهم است، عفت و پاکدامنی بسیار با اهمیت است، یادآور شد: نگاه داشتن خود از گناه به مراتب سخت‌تر از گذشت و نیازمند جهاد اکبر است و کسی که بتواند عفیفانه زندگی کند، خدواند او را به مقاماتی می‌رساند که دیگران از آن محرومند.

حجت الاسلام و والمسلمین کارگر شورکی اضافه کرد: روایتی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه ورود به بهشت نقل شده مبنی بر اینکه: «مَنْ سَلِمَ مِنْ أُمَّتِی مِنْ أَرْبَعِ خِصَالٍ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ مِنَ اَلدُّخُولِ فِی اَلدُّنْیَا وَ اِتِّبَاعِ اَلْهَوَی وَ شَهْوَةِ اَلْبَطْنِ وَ شَهْوَةِ اَلْفَرْجِ، کسی که از چهار خصلت سالم و سربلند بیرون آید، پس بهشت برای اوست، سرگرمی دنیا، پیروی هوای نفس، شهوت شکم و شهوت جنسی» و در روایتی دیگر، شهوت شکم و شهوت جنسی را دو عامل مهم سقوط انسان بیان می‌کند که اکثر جهنمیان از همین دو عامل وارد جهنم می‌شوند.

در پایان این جلسه هر کدام از معاونین به مسائل روز مدارس استان پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند، همچنین این جلسه با تصویب چند مصوبه به پایان رسید.

مراقبت از نفس، وظیفه جوانان و جهاد اکبر جوانان است

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha