دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: رویداد فرهنگی هنری «آرمان عزیز ما» نمونه یک کار فاخر فرهنگی و مسجدی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار پدر شهید آرمان علی‌وردی و همچنین فعالان کانون فرهنگی هنری آرمان تبریز اظهار داشت: رویداد فرهنگی هنری «آرمان عزیز ما» که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و با همدلی متولیان مسجدی برگزار شد، نمونه یک کار فاخر فرهنگی و مسجدی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ارزشمند خواندن خلاقیت کانون های مساجد استان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: برای جذب هرچه بهتر و بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد، گاهی نیازمند سنت‌شکنی در برخی برنامه های فرهنگی هنری هستیم، به نحوی که این نوآوری و رویکردهای خلاقانه بتواند با جاذبه آفرینی موثر در جذب حداکثری نسل جوان به مساجد موثر واقع شود.

وی ادامه داد: هر چند ممکن است در این مسیر مقاومت هایی صورت گیرد، اما فعالان فرهنگی مساجد باید علاوه بر ایستادگی در مسیر جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، نسبت به تغییر نگرش نامطلوب رایج در برخی مساجد همت همگانی داشته باشند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز نیازمند کار فرهنگی مردم محور، مسجد محور و مطابق با ذائقه کودکان و نوجوانان هستیم، البته در صورتی که این برنامه ها در بطن مساجد برگزار شود، بسیار مطلوب تر خواهد بود.

در این دیدار مرتضی شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با ارائه توضیحاتی پیرامون رویداد فرهنگی هنری «آرمان عزیز ما» اظهار کرد: این رویداد همزمان با ایام سالگرد شهادت «آرمان علی وردی » به همت کانون فرهنگی هنری آرمان فرهنگ و هنر و با حمایت ستاد فهمای استان و همکاری موکب انصار الفاطمه تبریز در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه طراحی پوستر، نقاشی و خوشنویسی با حضور هنرمندان و اساتید مجرب این حوزه، برپایی عصر شعر آرمان با حضور شعرا، مداحان و اساتید ادبی با موضوع محوری ایثار و شهادت، سخنرانی پدر بزرگوار شهید آرمان علی‌وردی، نوحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و عزاداری از جمله برنامه های این رویداد بود.

این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری آرمان فرهنگ و هنر تبریز توسط امام جماعت مسجد و مدیر مسئول کانون همراه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha