دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید هاشم حمیدی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر​​​​​​ با اشاره به اینکه آیت الله حمیدی مدیر اسبق حوزه‌ علمیه استان تهران در بیمارستان بستری است، گفت: پیشنهاد می‌کنم تا امور مساجد و مسئولین استان در برنامه‌ای منسجم، امشب در مساجد همدان همه دست دعا بلند کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار داشت: آیت الله حمیدی از اساتید اخلاق و مدیر اسبق حوزه‌ علمیه استان تهران و نماینده‌ چند دوره مجلس شورای اسلامی همدان، متأسفانه بر اثر عمل جراحی قلب در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) تهران بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله حمیدی از شاگرد مکتب علمی حضرت امام(ره) و آیت‌الله العظمی گلپایگانی می‌باشد، گفت: این استاد اخلاق از سوی امام خمینی(ره) و آیت‌الله العظمی گلپایگانی در میان دانشجویان خارج از کشور مدتی را در اوایل انقلاب حضور داشت و به تبلیغ و تبیین موضوعات مختلف می‌پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه مدیر اسبق حوزه علمیه تهران در دوران ستم شاهی در زندان‌های ساواک بارها مورد شکنجه قرار گرفت، یادآور شد: آیت الله حمیدی هم فرزند و هم دامادش را در زمانی که به عنوان نماینده‌ مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

وی افزود: این روحانی مبارز، در حالی که فرزند و دامادش شهید شده بودند، خود نیز در کنار سردار شهید حاج حسین همدانی و دیگر فرماندهان لشکر انصارالحسین(ع) در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا می‌کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله حمیدی بیش از ۶۰ سال در مسجد انصارالحسین(ع) خیابان پیروزی تهران اقامه‌ نماز می‌کند، اظهار کرد: آیت الله حمیدی هیچگاه دست از وظیفه طلبگی و رسالت تبلیغی خود بر نداشت و سالیان سال است که در دانشگاه علم و صنعت محبوب دانشجویان این دانشگاه بود و کلاس‌های او هم در حوزه و هم در دانشگاه از درس‌های قوی و پر مخاطب است.

وی با تأکید بر اینکه جلسات این استاد اخلاق در بین طلاب و فضلای همدانی مقیم قم، همه بحث، تقوا، خدامحوری و تفسیر آیات قرآن بود، خاطرنشان کرد: آیت‌الله حمیدی از جمله دوستان صمیمی و هم مباحثه با مرحوم موسوی همدانی امام جمعه اسبق همدان و آیت الله عراقچی همدانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، تصریح کرد: این شخصیت فاضل و اندیشمند که ده‌ها عنوان کتاب و نوشته در سوابق علمی خود دارد، سطوح را نزد آیت الله سلطانی و سپس خارج را در نزد حضرت امام(ره) و آیت‌الله العظمی گلپایگانی و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی گذارند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی آیت الله حمیدی رعایت زهد و تقوا است، یادآور شد: آیت الله حمیدی در همان منزلی که قبل از انقلاب زندگی می‌کرد، امروز نیز در همان منزل زندگی می‌کند و حتی در دورانی که نماینده مجلس بود هم در همین منزل حضور داشت و هرگز مزایایی از مجلس شورای اسلامی دریافت نکرد که این کارنامه درخشان را باید حجتی برای همه نمایندگان دانست.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه آیت الله حمیدی خود را وقف اسلام و امت اسلام کرده است، مطرح کرد: این استاد اخلاق هر جا مشاهده کرد باید نظام تقویت شود در میدان حاضر بود و کلماتی که بر زبان او در تمامی این سال‌ها ‌جاری شد، در عمل برگرفته ازحدیث، سیره اهل بیت(ع) و کامل مطابق با آیات قران بوده است.

وی با بیان اینکه سخنرانی‌های افشاگرانه آیت الله حمیدی در دوران ستم شاهی در همدان بسیار تأثیر گذار بود، اظهار کرد: این استاد اخلاق را باید یکی از بزرگان و مبارزان اصلی آن دوران بدانیم که به حق کوشید تا مردم و امت اسلام و خصوصا غرب کشور را با امام(ره) خود آشنا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ، با اشاره به اینکه این مروج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) این روزها نیازمند دعای همشهریان و امت مسلمان است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم تا امور مساجد و مسئولین استان در برنامه‌ای منسجم، امشب در مساجد همدان همه دست دعا بلند کنند و برای سلامتی و شفای این روحانی مبارز و استاد اخلاق و برای خشنودی دل رزمندگان و شهدایی که با آیت الله حمیدی انس داشتند، از خداوند درخواست شفا و سلامتی داشته کنند.

وی تصریح کرد: آیت الله حمیدی یار و یاور امام(ره) و مورد علاقه‌ مقام معظم رهبری و از جمله افرادی است که همواره پشتیبان ولی فقیه بودن را در سخنرانی‌های خود تأکید می‌کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه آیت الله حمیدی همواره تأکید دارند که مقام معظم رهبری بزرگ اندیشمند جهان اسلام هستند، ابراز کرد: آیت الله حمیدی به طلاب و فضلا توصیه می‌کنند که مو به مو کلمات رهبر معظم انقلاب را با جان دل به خاطر بسپارند و آن را عملی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha