یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن‌زاده گفت: قرآن کتاب حیات و انسان ساز است و اگر می‌خواهیم راه و رسم زندگی را بیاموزیم باید به قرآن تمسک جوییم و رسیدن به آرامش در زندگی بدون تمسک به قرآن ممکن نیست، اگر با خود عهد ببندیم که روزی به چند آیه از قرآن عمل کنیم لذت و آرامش زندگی را خواهیم چشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن زاده امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه الزهرا (س) میاندوآب که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: قرآن به‌عنوان معجزه جاویدان و ابدی نبی مکرم اسلام، تنها کتابی است که شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد و همه مسائل را بیان کرده است.

وی ادامه داد: آیات قرآن به صورت سلسله وار و دقیق مباحث را بیان می‌کند و هیچ تناقضی در آن وجود ندارد، اما متأسفانه در نزد بسیاری از مسلمانان این کتاب الهی مهجور واقع شده است.

امام جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه باید همه نخبگان و دانشجویان و طلاب با قرآن آشنایی کامل داشته باشند، گفت: قرآن کتاب حیات و انسان ساز است و اگر می‌خواهیم راه و رسم زندگی را بیاموزیم باید به قرآن تمسک جوییم و رسیدن به آرامش در زندگی بدون تمسک به قرآن ممکن نیست، اگر با خود عهد ببندیم که روزی به چند آیه از قرآن عمل کنیم لذت و آرامش زندگی را خواهیم چشید.

وی با تأکید بر اینکه طلاب نسبت به نماز اول وقت توجه ویژه‌ای داشتند باشند، اظهار کرد: از جمله سفارشات نبی مکرم اسلام خواندن نماز اول وقت و عمل بر اساس انصاف است، بنابراین ما طلاب به این مسئله باید توجه کنیم که در گفتار خودمان صداقت را رعایت کنیم و بدانیم که سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو عمل به قرآن کریم و انس با این کتاب الهی است.

حجت الاسلام حسن‌زاده، شناخت جایگاه اهل بیت(ع) را از دیگر لوازم طلبگی عنوان کرد و ادامه داد: اگر برای دریافت مفاهیم قرآنی، تفسیر، تدّبر و حفظ قرآن در زندگی ارزش قائل شویم در پیش خداوند هم به مقام و منزلت می‌رسیم و در این‌صورت است که زندگی ما رنگ الهی به خود می‌گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha