یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجتبی فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: فردای پژوهش با امروز پژوهش باید تفاوت جدّی و اساسی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، امروز در آیین اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، اظهار کرد: امروز حوزه علمیه وظیفه دارد الگوی درست و مناسبی را برای کارآمدی برخی مجموعه‌ها ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه امروز زمینه‌ها برای فقهات و اجتهاد مهیا است، مطرح کرد: امروز شبهات بسیاری در جامعه وجود دارد که نیازمند تلاش طلاب، حوزویان، پژوهشگران و علما برای پاسخ‌گویی به این شبهات باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در نخستین سند چشم‌انداز حوزه سه میان‌برنامه تدوین شد، عنوان کرد: در این سند به امر پژوهش نیز مانند تبلیغ و آموزش توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند هم‌افزایی و هم‌کاری هرچه بیش‌تر مجموعه‌ها در عرصه پژوهش هستیم، خاطرنشان کرد: فردای پژوهش با امروز پژوهش باید تفاوت جدی و اساسی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان اینکه مجموعه‌ای از عناصر در امر پژوهش اثرگذار هستند، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت بگیرد تا تمام این عناصر در دنیای فردا آماده باشند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای فردا با پدیده‌های متعددی ازجمله هوش مصنوعی مواجه خواهیم شد، یادآور شد: نباید از این پژوهش‌ها از این پدیده جا بمانند و برای این موضوع باید تدابیر لازم صورت بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: امیدواریم در دوره‌های بعدی جشنواره‌ها شاهد عناوین کاربردی‌تر در پژوهش‌ها باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha