دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتابدار

حوزه / کتابدار کتابخانه الزهراء(س) بندرعباس گفت: ترویج کتابخوانی در سبک زندگی مطلوب موثر است و موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم نینا عباسلو کتابدار کتابخانه الزهراء(س) بندرعباس در ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی که امروز و با موضوع «کتاب، خانواده کتابخوان، انتقال دانش» با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه (س) بندرعباس برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: خانواده به عنوان اولین پایگاه تربیتی در ترویج کتابخوانی است، اگر خانواده و جامعه‌ای مطالعه نداشته باشد، قدرت مقابله با دروغ و ظلم را نخواهد داشت.

کتابدار کتابخانه الزهراء(س) افزود: محیط و فضای فکری والدین در بحث کتاب و کتابخوانی در ترغیب و تشویق فرزندان به مطالعه کتاب، بسیار موثر است.

وی اظهار کرد: با توجه به‌گستردگی فضای مجازی و ایجاد فاصله میان والدین و فرزندان، مراقبت خانواده‌ها از فرزندان ضرورت بیشتری دارد که کتاب بهترین ابزار برای مدیریت و تربیت فرزندان است.

عباسلو با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «کتاب، دروازه‌ای به سوی جهان گسترده و دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشریت است»، یادآور شد: مطالعه کتاب علاوه بر سلامت جسمی و تقویت حافظه فرد، موجب بهبود کیفیت زندگی نیز می‌شود.

وی تصریح کرد جهت تشویق و ترغیب خانواده‌ها به کتابخوانی پیشنهاد می‌شود خواندن کتاب از سوی جوانان برای والدین و سالمندان، شنیدن کتاب‌های صوتی برای افرادی که زمان کافی برای مطالعه کتاب‌های چاپی ندارند، برنامه ریزی منظم و مناسب، اختصاص بخشی از سبد خرید ماهانه به خرید کتاب و ایجاد کتابخانه کوچک در منزل در دستور کار قرار گیرد.

کتابدار کتابخانه الزهراء(س) بندرعباس، بیان کرد: نخستین قدم در کتابخوانی و مطالعه هدفمند، برنامه‌ریزی مناسب و منظم و انتخاب کتاب مفید و موثر در سبک زندگی است، چنانچه شهید مطهری از زمان‌های کوتاه استفاده بهینه از وقت خویش داشتند و به مطالعه می‌پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha