سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: سرمایه‌گذاری روی حوزه نماز، جامعه را بیمه می‌کند و باید به دنبال تولید محتوای مناسب برای نسل‌های جدید باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز در جلسه ستاد برگزاری اجلاس سراسری نماز در زنجان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری روی حوزه نماز، جامعه را بیمه می‌کند و باید به دنبال تولید محتوای مناسب برای نسل‌های جدید باشیم.

وی به انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه نماز برای افکارسنجی اشاره کرد و گفت: نتایج این پژوهش نشان داد که ۹۰ درصد دانش آموزان نمازخوان، اقامه نماز را نه از مدرسه و مسجد بلکه از خانواده خود آموخته‌اند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به اینکه بر پایه همین پژوهش مشخص شد که حدود ۹۰ درصد افرادی که نسبت به اقامه نماز کاهل بودند، از اسرار نماز آگاهی نداشتند، تصریح کرد: مدرسه و مسجد وظیفه آموزش فلسفه نماز را بر عهده دارد.

وی مادران را معماران تعلیم و تربیت و فرهنگ کشور خواند و گفت: در شرایطی که دشمن از همه امکانات برای تخریب ذهن و ضمیر نوجوانان و جوانان سو استفاده می‌کند، کانون خانواده و به‌ویژه مادران باید در مرکز مقابله با این توطئه‌ها قرار گیرد.

زرهانی از برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز در آذرماه به میزبانی زنجان خبر داد و یادآور شد: شعار این اجلاس «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» است و باید تولید محتوا متناسب با ذائقه نسل‌های نو مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در این رویداد نسبت به بسیج نیروها و اقشار مختلف و به میدان آوردن نسل جوان در جهت اثرپذیری از معارف نماز اقدام کنیم و با توجه به همزمانی سفر استانی رئیس‌جمهور به استان زنجان در آذرماه باید ضمن به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها، یک تقسیم کار مناسب صورت گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه دستاوردهای برگزاری اجلاس‌های سراسری نماز استخراج و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: یک دستاورد استانی برای میزبانی این اجلاس آن است که برگزاری آن، صبغه نمازی و عبادی به فضای استان می‌دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha