جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضازاده

حوزه/ سرپرست دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نباید طلبه را بدون بینش، دانش و مهارت در میدان رها کنیم، گفت: در کنار تمام کامیابی‌های بزرگ حوزه‌های علمیه، اگر ناکارآمدی‌هایی داشته‌ایم به دلیل ضعف در این بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رضازاده در اجلاسیه نمایندگان مراکز مدیریت استانی دفتر اجتماعی و سیاسی که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاسیه به منظور ایجاد آمادگی در مدیران دفاتر اجتماعی و سیاسی برای برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه ۴ محور اصلی در این اجلاسیه خواهیم داشت، مطرح کرد: مقام معظم رهبری ادبیات نظامی و دفاعی را وارد فرهنگ کرده‌اند و این ادبیات موضوعیت دارد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: این ادبیات به ما یک الگو می‌دهد که در دوران دفاع مقدس جوانان ما وارد میدان شدند و به پیروزی رسیدیم و این الگو باید در سایر عرصه‌ها نیز پیاده‌سازی شود.

وی با بیان اینکه باید سطح بینش و عمق فکری حوزویان را بالا ببریم، عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که حوزویان درست بیندیشند و وارد عرصه میدان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضازاده با اشاره به اینکه اقدام حوزویان باید به هنگام باشد، خاطرنشان کرد: اقدام به هنگام بعد از تشخیص درست صحنه رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف باید اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشیم، تصریح کرد: در گام نخست باید بینش‌های صحیح را ایجاد کنیم و این موضوع از نظر عملیاتی نیازمند فرآیند طولانی است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه از نظر ما در کتب امروز حوزه این بینش صحیح ایجاد نخواهد شد، یادآور شد: رویکرد مباحثی که امروز در حوزه عنوان می‌شود صرفا علمی است و عملیاتی نیست.

وی با بیان اینکه پس از بینش‌های عمیق نیازمند دانش‌ها هستیم، ابراز کرد: طلبه باید به دانش‌هایی مجهز باشد که از تمام جریان‌های سیاسی، انقلاب‌های دنیا، مشروطه، جریان‌های غربی و ... اطلاع داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضازاده با اشاره به اینکه طلبه باید مهارت‌های لازم برای کنش‌گری را داشته باشد، بیان کرد: طلبه باید در موقعیت‌های مختلف توانمندی‌های محیط اجتماعی خود را یافته و با استفاده از آن مشکلات و مسائل را رفع کند.

وی با بیان اینکه نباید طلبه را بدون بینش، دانش و مهارت در میدان رها کنیم، اظهار داشت: در کنار تمام کامیابی‌های بزرگ حوزه‌های علمیه، اگر ناکارآمدی‌هایی داشته‌ایم به دلیل ضعف در این بخش بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha