یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار سلامی فرمانده کل سپاه

حوزه / سردار سلامی با تأکید بر اینکه غزه به مدفن صهیونیست‌ها تبدیل می شود، گفت: این میدان، باتلاقی برای آمریکا و اسراییل در عرصه سیاست، اخلاق، اقتصاد، امنیت و اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار سرتیپ حسین سلامی عصر امروز در مراسم گرامیداشت ۲۵آبان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و شهدای ۲۵ آبان اصفهان، اظهار داشت: اهل ایمان، اصفهان را به‌واسطه شهیدان آن بهتر از اهل زمین می‌شناسند و این گلستان پرشکوه نشانه این ادعا است و ۲۵ آبان ۶۱ نیز جلوه‌ای بی‌همتا برای اصفهان ساخت.

وی افزود: در ۲۵ آبان، اصفهان بسیاری از فضیلت‌ها را معنا کرد و توصیف‌گر واقعی واژه‌هایی بود که ایمان و معرفت با آن تعریف می‌شود و آن روز اصفهان ایثار، وفاداری، شهادت طلبی، ولایتمداری، وطن دوستی، ایمان و عشق الهی را تفسیر کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روز حماسه و ایثار اصفهان، سیما و رخسار معنوی استان اصفهان و شهر اصفهان را ساخت، گفت: این که امروز این فضا سرشار از مردمانی است که پس از ۴۱ سال آمده‌اند تا آن حماسه بزرگ را گرامی بدارند نشان از این دارد که این مردم دست از دفاع از اسلام و دین خدا بر نمی‌دارند.

وی اضافه کرد: آرزوی همه افرادی که "یا لیتنا کنا معک" می‌گفتند برآورده شد و عاشورا زینت جدیدی به شخصیت این مردم بخشید، گویا عاشورا در حال تکرار شدن بود و از پی خود روح، معنا، معرفت و عشق می‌آفرید.

سردار سلامی با تأکید بر این‌که اصفهان سبب سربلندی، حیات و جاودانگی اسلام گردیده، تصریح کرد: مردم اصفهان اجازه تحقیر یک ملت را در مقابل یک جهان به دشمن ندادند، دشمنانی که همه به هم پیوسته بودند و با یکدیگر متحد شده بودند تا ایران و اسلام را بشکنند.

وی خاطرنشان کرد: استکبار می‌دانست همزیستی با اسلام در عالم سیاست معنایی ندارد، چرا که اسلام نور است و زمانی که طلوع می‌کند تیرگی باید محو شود و نبرد نور و ظلمت همواره در عالم بر اساس سنت الهی با غلبه نور پایان می‌یابد و هیچ کس در هیچ دوره‌ای نمی‌تواند این سنت را تغییر دهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غلبه مستضعفان، مومنان، مجاهدان و مسلمانان بر مشرکین، کفار و منافقان را سنت الهی بیان کرد و یادآور شد: اصفهان این شایستگی و لیاقت را داشت تا نشانگر تحقق اراده الهی باشد و این نیز یک افتخار است و جهان، اصفهان را با همین ویژگی‌ها می‌شناسند و نصف جهان به معنای نیمه حق عالم است و اصفهان همواره در سمت حق ایستاده است.

وی اظهار کرد: تاریخ عمیق این مردم، گویای این واقعیت است که اهل بیت(ع) در قلوب مردم آن، جایگاهی فراتر از توصیف دارند و برای همین جوانان این دیار مشتاقانه به میدان می‌رفتند.

سردار سلامی عنوان کرد: امروز بار دیگر مستکبران عالم دست به دست هم داده‌اند و در یک نمایش نفرت انگیز و شرم آور و بسیار تحقیر آمیز برای خود، به‌جنگ نوزادان در درون اتاق‌های عمل رفته‌اند تا با تسلط بر آی سی یو ها و سی سی یوها، به جهان نشان دهند که قدرتمند هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضعف و زبونی مستکبران عالم را نشانه اضمحلال و فروپاشی آنها دانست و گفت: افتخار بزرگ، بزرگترین امپراطوری ظاهری تاریخ بشر قتل نوزادان در درون بیمارستان‌ها است و این برای قدرت‌های ائتلافی که دست به دست همه داده‌اند و به طور واضح در کنار این جنایات ایستاده‌اند، شرم آور است.

وی تصریح کرد: امپراطوری‌ها هرگاه دیوانه‌وار عمل می‌کنند نشانه‌ای از احساس فروپاشی در آنها است و نشان می‌دهد که به فروپاشی نزدیک می‌باشند و ترس از این زوال زودرس، عقل و منطق راهبردی و حتی منطق تاکتیکی و عملیاتی را از دشمنان ربوده است.

وی استقامت مردم فلسطین در برابر جنایات آمریکا و اسراییل را درس آموخته شده از قرآن کریم عنوان کرد و ادامه داد: مردم فلسطین از قرآن آموختند که نباید از ترس دشمن به خود دشمن پناه برد و راه سعادت مسلمانان از میان شمشیرهای جهاد، استقامت در میدان و صبر بر مصیبت‌ها می‌گذرد و وعده خداوند است که پس از سختی‌ها، آرامش، آسایش و نصرت خود را نازل خواهد کرد و لذا فلسطین خواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه غزه به مدفن صهیونیست‌ها تبدیل می شود، گفت: آنها از درون حصارها می‌جنگیدند، در حالی که آنها را قدرتمند و مجتمع می‌پندارند اما قلب‌های آنها متفرق و پراکنده است و عذاب الهی بر آنها از جایی که حساب نمی‌کنند فراخواهد رسید.

سردار سلامی، خاطرنشان کرد: جوانان فلسطینی قاعده این حربه جدید را در میدان آموخته‌اند و این تازه ابتدای ماجرا است و این میدان، باتلاقی برای آمریکا و اسرائیل در عرصه سیاست، اخلاق، اقتصاد، امنیت و اطلاعات است.

وی یادآور شد: مظلومیت مردم شرافتمند فلسطین سرانجام کار خود را خواهد کرد و ما به روزهای نصرت و پیروزی می‌اندیشیم و آن را نزدیک می‌بینیم، این همبستگی جهانی بر اساس فطرت انسان که با ظلم ناسازگار است امروز در مقابل آمریکا و شرکای آن ایستاده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ممانعت IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    نگذارید ماشین جنگی دشمن در غزه جولان بدهد و یکه تازی کند
  • متعاکس IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    بهانه ی خوبی است تا هم جولان اشغالی آزاد شود و هم مزارع شبعا و هم بخشی از شمال فلسطین اشغالی. حلقه محاصره را برخلاف انتظار دشمن بایستی تنگ تر کرد.
  • گسترش IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    گسترش پدافند هوایی تا باب المندب و دریای سرخ، بخصوص برد بلند، هوای آزاد جولان را از پرنده های دشمنان سلب خواهد کرد. در صورت امکان درنگ عقلانی نیست.
  • بردبلند IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    با توجه به توان موشکی ارسال ماهواره، نمی توان برد بلند پدافند هوایی را افزایش داد؟ برد بلند پدافند خودی بخصوص سپاه می بایست تا جایی ارتقاء یابد که امکان شلیک هوایی از دور سلب شود.
  • ؟ IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    نمی شود انصار الله هواپیمابرهای تروریست زاها را به قعر دریا بفرستد؟
  • مهرداد خدیر IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    19 0
    «‌به اشخاصی که خواهان ورود ایران به جنگ غزه‌اند، باید گفت شاید این همان چیزی است که اسراییل می‌خواهد. یعنی تبدیل نبرد غزه به جنگ ایران و آمریکا. اگر این اتفاق بیفتد، شاید آن‌که جان سالم به در می‌برد، اسراییل باشد. چرا که سال‌هاست در حال تحریک آمریکا برای جنگ با ایران است و از نظر راهبردی هم معلوم نیست ورود ایران به سود آرمان فلسطین باشد.» گوینده سخنان بالا، آقای غلامعلی حداد عادل است و بعید نیست به این بهانه او هم اماج حملات رادیکال‌هایی قرار بگیرد که درپی خالص‌سازی بیشتر در مجلس بعدی هم هستند. از یک نظر بخت با روحانی و ظریف یار بود چرا که در مواجهه با دو رخداد بسیار مهم این دو سال با چالش جدی روبه‌رو می‌شدند. یکی تجاوز روسیه به اوکراین که ظریف ناگزیر بود نظرات رسمی را منعکس کند و از هندسه جدید جهانی بگوید درحالی‌که در دل چنین باوری نداشت و زخم‌خورده روسیه بود و دوست‌تر می‌داشت از روس‌ها انتقاد کند و نقش مخرب‌شان در مانع‌تراشی بر سر برجام را بازگوید و در هنگامه جنگ غزه هم با بیانیه‌های نهایی که در آن بر مواضع قبلی سازمان ملل (یک سرزمین دو دولت) تاکید دارد چه می‌کرد؟ به عکس دیدیم نه به سفر ابراهیم رییسی و دیدار با محمد بن سلمان در ریاض خرده گرفتند و نه در مقابل وزارت خارجه تجمع و تحصن می‌کنند. غلامعلی حداد عادل، دانش‌آموخته فیزیک و استاد فلسفه است مثل علی لاریجانی که دانش‌آموخته ریاضی و او هم استاد فلسفه است؛ و کسی که با عدد و رقم و دلیل سر و کار دارد، نمی‌تواند حرف بی‌حساب و کتاب بزند و شعار بدهد. اگر دیگری بر سر کار باشد و مسئولیت متوجه گوینده نباشد، شاید بتوان، اما وقتی کار دست خود فرد باشد نه. به یاد داریم در سال 82 و بعد از توافق سعدآباد بر سر پیوستن ایران به پروتکل الحاقی، آقای لاریجانی در مقام انتقاد گفت: دُرّ غلتان دادیم و آب‌نبات گرفتیم! مراد از دُرّ غتان، غنی‌سازی بالا بود و از آب‌نبات هم امتیازاتی که غرب در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای داد. 12 سال بعد اما او در مقام رییس مجلس، برای تصویب سریع برجام که همان روحانی سعدآباد پایه‌گذار آن بود، سنگ‌تمام گذاشت. چرا؟ چون تجربه مذاکرات خود در اوایل دولت احمدی‌نژاد را از سر گذرانده و واقعیت‌های عرصه سیاست بین‌الملل را لمس کرده بود. این تغییر موضع، نه شگفت‌آور است نه شایسته سرزنش، چرا که سیاست جز این نیست.
  • چرا IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 2
    سپاه با توجه به امکان ماهواره ای مستقل، می تواند مکان و باند اف ۳۵ های غاصبان صهیونیستی را شناسایی و به وسیله پهباد یا موشک مقاومت لبنان یا سوریه و عراق هدف قرار دهد، چرا خبری از این مساله نیست؟
  • اگر IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    اگر امکان تسریع در پرتاب ماهواره های بعدی و مکمل اشراف فضایی، وجود داشته باشد، در وضعیت کنونی، فوریت و اولویتی جدی دارد.
  • منطقی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    حداد حرف عجیبی نزده است، ایران بایستی به عنوان قرارگاه و پشتیبان مقاومت همچنان نقش داشته باشد و نقشش پررنگ تر هم بشود، اما ورود مستقیم منطقی و صلاح نیست. ما اگر دست یمنیها و دیگر اجزای مقاومت را پر کنیم بلاشک نیازی به کار دیگری نیست.
  • ؟ IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    راستی اف ۳۵ های صهیونیستها رو نمی شه با هک و ... کنترلش به دست گرفت و تصاحب کرد؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    __ بسمه تعالی __ دشمن بد بخت را کردیم ذلیل __ ما بحول و قوه ی ِ ربّ جلیل __ تن به تسلیم داده و شد نا گزیر __ کله را خم کرده ،و آرَد بزیر __ مایه ننگ خود و ارباب پست __ شد ،چشیدند هر دو شان طعم شکست __ قدرت ایمان اعجاز می کند __ راه فتح و فوز را باز می کند __
  • هدم الاعداء و آلاتهم IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    رژیم صهیونیستی و پایگاههای پدربزرگ تروریست زایش، نباید لحظه ای احساس امنیت کنند. پایگاههای منطقه ای آمریکا نقطه زن لازم است هدف مدام باشد، هواگردهای آمریکا نباید توان پایش منطقه داشته باشد، پایگاههای هوایی دشمن، محل انهدام پرنده های نکبت و مرگ و جاسوسی، می تواند بشود.
  • امام راحل IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند. صحیفه ی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه جلد ۲۱ صفحه ۳۲۸ و ۳۲۹.
  • بی امان IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    تمامی مراکز نفوذ و توطئه اسراییل در منطقه شناسایی و مورد ضربه قرار بگیرد. دشمن نباید هیچ جا احساس امنیت داشته باشد. از نزدیک ترین اماکن مرزی می شود شروع کرد به بعد.